ידיעון תש"פ (ארכיון)

בוגר (‏B.A.‎)‏ בספרות ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ (‏121 נ"ז‎)‏

לימודי תשתית: חובה – 13 נ"ז

רמה

נ"ז

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏

פ

3

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4

שיטות מחקר איכותניות (‏10748‎)‏

ר

3

דרישות החוג בספרות

לימודי ספרות – לפחות 60 נ"ז

חובה - 18 נ"ז

תולדות הספרות העברית החדשה (‏10168‎)‏1

ר

6

או

יצירות נבחרות בספרות המערב (‏10778‎)‏2

ר

6

מבוא לשירה (‏10808‎)‏ 3

פ

6

הפואטיקה של הסיפורת (‏10290‎)‏

ר

6

בחירה – 42 נ"ז

יש לצבור לפחות 12 נ"ז בספרות עברית ברמת פתיחה או ברמה רגילה, לפחות 12 נ"ז בספרות כללית ברמת פתיחה או ברמה רגילה, ולפחות 12 נ"ז מתקדמות. בלימודי הבחירה אפשר לכלול קורסים מקורסי החובה שלא נלמדו במסגרת 18 נ"ז החובה.

קורסים בספרות עברית 4

הסיפור העברי בראשית המאה ה-20 (‏10112‎)‏ 1

פ

6

עמוס עוז וא"ב יהושע: התחלות (‏10246‎)‏

ר

6

מדרש ואגדה (‏10446‎)‏

ר

6

מרכז או שוליים: שיח זהויות בספרות הישראלית (‏10825‎)‏

ר

6

אגדת הגולם משלהי העת העתיקה ועד המאה ה-20 (‏10814‎)‏

ר

6

בימים האחרים: תמורות בשירה העברית בין תש"ח לתש"ך – לאומיות ומגדר (‏10429‎)‏ 3

ר

6

שירת החול העברית בספרד המוסלמית (‏10647‎)‏

ר

6

הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות (‏10335‎)‏

מ

6

התאטרון הישראלי: קונפליקטים ותהליכי שינוי (‏10919‎)‏

מ

6

ספרות ואתיקה: קריאה במבחר יצירות הפרוזה העברית של המאה ה-20 (‏10963‎)‏

מ

6

זוגות מיועדים ביצירתו של עגנון (‏10301‎)‏ #

מס

6

קורסים בספרות כללית 5

גיבור ואנטי-גיבור ברומן המודרני (‏10107‎)‏ 2

פ

6

החוויה התאטרונית: מבוא לדרמה ולתאטרון (‏10154‎)‏

פ

6

מוסכמות יסוד של הרומן במאה ה-19 (‏10221‎)‏

ר

6

החיזיון השקספירי (‏10215‎)‏

ר

6

קומדיה: מאריסטופנס עד סיינפלד (‏10762‎)‏

ר

6

מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים (‏10292‎)‏

ר

6

תורת הספרות והתרבות: אסכולות בנות-זמננו (‏10734‎)‏

ר

6

ג'יין אוסטן: גישות בביקורת הספרות (‏10378‎)‏

מ

6

העולם בסיפורת: חיקוי-מציאות או ארגון אמנותי? (‏10334‎)‏

מס

6

מגדר ופמיניזם בתאטרון המודרני (‏10928‎)‏

מ

6

גלגליו של רומן החניכה (‏10951‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בספרות.

שימו לב! תכנית זו מחליפה את התכנית הקודמת לתואר בוגר במדעי הרוח או מדעי הרוח והחברה עם התמקדות בספרות (‏תכנית מצומצמת‎)‏, שאינה מוצעת עוד. סטודנטים שהחלו את לימודיהם בתכנית ההתמקדות לפני סמסטר א2014 יוכלו לבחור באחת משלוש הדרכים הבאות:

א. לעבור ללמוד על פי התכנית החדשה של החוג בספרות על כל דרישותיה, לצד חוג נוסף שייבחר. החוג בספרות יצוין בתעודת הבוגר לצד החוג הנוסף שייבחר.

ב. לעבור ללמוד על פי התכנית לתואר במדעי הרוח או במדעי הרוח והחברה בהדגשת ספרות. ההדגשה מצויינת בתעודת הבוגר.

ג. להמשיך ללמוד לפי תכנית ההתמקדות, לעמוד בדרישותיה (‏‏בכפוף לשינויים שחלו ויחולו בה‎‎)‏‏ ולקבל תואר בוגר במדעי הרוח או במדעי הרוח והחברה עם מכתב נלווה על ההתמקדות (‏‏ללא ציון ההתמקדות בתעודת הבוגר‎‎)‏‏.

מומלץ לפנות ליועצים התחומיים כדי לבחון עמם את המשמעויות של המעבר בין המסלולים השונים.


1

סטודנטים שלמדו את הקורס הסיפור העברי בראשית המאה ה-20 (‏10112‎)‏ לפני סמסטר א2016, הקורס יוכל להיחשב להם במסגרת קורסי החובה במקום הקורס תולדות הספרות העברית החדשה (‏10168‎)‏, או במסגרת קורסי הבחירה, אך לא בשניהם.

2

מי שלמדו את הקורס גיבור ואנטי-גיבור ברומן המודרני (‏‏‏10107‎‎‎)‏ לפני סמסטר ב2019, אינם חייבים ללמוד את הקורס יצירות נבחרות בספרות המערב (‏‏‏10778‎‎‎)‏. מי שילמדו את שני הקורסים, הקורס גיבור ואנטי-גיבור ברומן המודרני (‏‏‏10107‎‎‎)‏ ייחשב להם במסגרת קורסי הבחירה.

3

סטודנטים שלמדו את הקורס בימים האחרים: תמורות בשירה העברית: בין תש"ח לתש"ך (‏10429‎)‏ לפני סמסטר א2020 אינם חייבים ללמוד את הקורס מבוא לשירה. סטודנטים שיילמדו את שני הקורסים, הקורס בימים האחרים: תמורות בשירה העברית בין תש"ח לתש"ך ‏(‏10429‎‎)‏ ייחשב להם במסגרת קורסי הבחירה.

4

סטודנטים שלמדו את הקורסים ספרות ואידיאולוגיה בא"י בשנות השלושים (‏10346‎)‏, מגמות בסיפורת הישראלית של שנות השמונים‏ (‏10477‎)‏, בין בדיון לממשות: סוגים בסיפור הישראלי (‏10259‎)‏, אלתרמן הצעיר ושירתו (‏10245‎)‏, מיתוסים בתרבות הישראלית (‏10487‎)‏, הפואמה הביאליקאית (‏10962‎)‏, (‏או שירתו המוקדמת של ח"נ ביאליק [1900-1890] (‏10340‎)‏‎)‏, שאינם מוצעים עוד, הקורסים ייחשבו להם במסגרת קורסי הבחירה בספרות עברית.

סטודנטים שלמדו את הקורסים ציוני דרך בביקורת ספרות המערב (‏10639‎)‏, נרטיב: עיון רב תחומי (‏10916‎)‏, שאינם מוצעים עוד, הקורסים ייחשבו להם במסגרת קורסי הבחירה בספרות כללית.

#

שם הקורס השתנה. השם הקודם מופיע בהערת רגל בתיאור הקורס.

דרישות החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

לימודי חינוך: 48 נ"ז

חובה – 24 נ"ז1

רמה

נ"ז

תכנון, לימודים, הוראה והערכה (‏10106‎)‏

ר

6

פרקים בסוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ 2

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ 1

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏ 3

בחירה – 24 נ"ז6,5,4,1

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

שונות בחינוך (‏10807‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏10698‎)‏

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ הוא חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם או לוותר עליו. מי שלא ילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובמסגרת הבחירה 6 נ"ז נוספות. הקורס אתגרים בניהול בית ספר (‏10635‎)‏, שאינו מוצע עוד, ייחשב בלימודי הבחירה למי שלמדו אותו לפני סמסטר א2016.

2

במסגרת הלימודים לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ בתכנית הלימודים שלהם על פי יתר דרישות התכנית. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.

3

סטודנטים בעלי תכנית לימודים מאושרת בתוקף שהקורס אינו נכלל בתכנית הלימודים שלהם, פטורים מקורס זה.

4

סטודנטים הלומדים לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ חייבים ללמוד במסגרת הבחירה את הקורסים המתקדמים הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

5

הקורס פילוסופיה של המדע (‏20202‎)‏ נכלל בעבר במסגרת לימודי הבחירה למי שלומדים חינוך בשילוב עם חוג אחר במדעים. קורס זה ייחשב בלימודי הבחירה רק למי שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2016, ולומדים בתכנית זו בשילוב עם חוג אחר במדעים.

6

מי שלמדו את הקורס הוראה יחידנית (‏10256‎)‏, שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם במסגרת קורסי הבחירה.

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים