סטודנטים ומוסמכים מספרים על התכנית

לסיפורה של שרית

שרית פלמור שפי

שרית, שעודנה סטודנטית בתכנית, כבר מיישמת חלק גדול מהכלים והאסטרטגיות שהיא רוכשת במסגרת הלימודים, בעבודתה במערכת החינוך היסודית.

היא מספרת: "הצלחתי לסייע בהטמעה נכונה של מערכות תקשוב בביה"ס שלי, כגון גוגל קלאסרום, טפסים, אפליקציות שונות, שימוש מתקדם בזום ועוד".

לסיפורה של שרית

לסיפורו של חיים

חיים שני

את תפקידו כמפקח באגף לתרבות תורנית בחינוך הבלתי פורמלי בקרית שמונה, חיים הביא ללימודי התואר השני. במסגרת ההתמחות בטכנולוגיות למידה, פרויקט הגמר שלו התמקד באפיון יחידת לימוד ממוחשבת בתחום לימודי התרבות.

בשילוב מילון אינטראקטיבי ומשחקים אינטראקטיביים, שתפקידם להבהיר את הדילמות המוסריות העולות מן הטקסט, מטרתו של חיים הייתה להשתמש בסביבה הטכנולוגית כמנוף לפתרון בעיות בהבנה של הטקסט התלמודי.

לסיפורו של חיים

לסיפורה של דנית

דנית בואדר

שלא כמו רוב מוסמכי התכנית, דנית לא עוסקת בחינוך באופן ישיר. היא מאמנת כושר גופני ומנהלת תחום תזונה ואימון אישי ומתמחה בטכנולוגיות למידה דווקא בחדר הכושר.

במסגרת הקורס "גישות ומודלים בעיצוב ובפיתוח של מערכות הוראה והדרכה ממוחשבות", הגתה דנית מאמן אישי טכנולוגי המורכב מתוכנה לאימון אישי, המתחברת למכשירי הכושר.

לסיפורה של דנית

לסיפורה של אריאלה

אריאלה לונברג

אריאלה עוסקת בהדרכה ליישומי תקשוב בחינוך. עבודת התזה שלה במסגרת הלימודים עסקה ברשתות חברתיות ובקהילות וירטואליות. אריאלה חקרה את נושא ההבדלים בתפיסת הלמידה של מורים בסביבות למידה פורמליות וא־פורמליות, מקוּונות ופנים־אל־פנים. היא מצאה שתפיסת הלמידה הגבוהה ביותר היא בסביבות א־פורמליות מקוּונות, דהיינו בפורום מורים פתוח ולא־מחייב.

לאחר לימודי הדוקטורט בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, היא החלה להרצות בתחום טכנולוגיות למידה וחדשנות במכללת גורדון לחינוך.

לסיפורה של אריאלה

לסיפורה של  ורד

ורד עמית

ורד עוסקת בהדרכה ובליווי גננות בגני ילדים של החינוך המיוחד במסגרת מתי"א. נוסף על כך שימשה כמנהלת מרכז היל"ה ברמת גן והתקדמה מניהול של מרכז בודד, להנחיית מנהלי מרכזים אלו.

במסגרת פרויקט הגמר ללימודים, היא פיתחה והעבירה השתלמות לגננות שמטרתה הקניית כלים להפעלה של תכנית ראשית הקריאה תוך שילוב המחשב. ההשתלמות זכתה להצלחה רבה וורד הפכה לכתובת לגננות בתחום שילוב המחשב בגנים באופן מושכל.

לסיפורה של ורד

לסיפורו של סקר

סקר אבו סבית

סקר מכהן כמנהל בית הספר העל-יסודי בכפר הבדואי חוּרָה בדרום הארץ והוא שותף פעיל בתהליכי השינוי המתרחשים בחברה הבדואית.

אחת ממטרותיו היא הרחבת השימוש במחשבים ובאינטרנט בקרב הקהילה ברחבי הנגב. כפי שהוא מציין, "באמצעות האינטרנט האלחוטי יכולים התלמידים הבדואים הפזורים במרחבי הנגב להתחבר לעולם וללמוד כמו כל תלמיד בישראל".

לסיפורו של סקר

לסיפורה של יעל

יעל מאמו

יעל עוסקת בהוראה לעולות חדשות באולפנת עפרה. לדבריה, "המפגש הבין־תרבותי בלימודים, עם התרבות החילונית ואף עם סטודנטים ערבים הלוקחים חלק בתכנית היה חיובי ביותר. החומות נפלו וזה מעיד עד כמה החברה בישראל יכולה להיות איכותית".

יעל סיימה את התואר השני בהצטיינות יתרה במסלול תזה.

לסיפורה של יעל

לסיפורו של אהרון

אהרון ביתן

הנחישות והרצון להצליח מאפיינים את אהרון כל חייו. כמי שהתקשה בלימודים במסגרת התיכונית, כיום הוא בעל תואר ראשון בסוציולוגיה וחינוך ותואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה.

את ערכיו הוא מנחיל הלאה, כמנהל של מערך מרכזי הלמידה היל"ה לנוער שנשר מן הלימודים במסגרות הפורמליות. אהרון מוכיח שגם מי שנשר ממסגרת הלימודים הרשמית בתחילת הדרך, יכול לפלס לעצמו מסלול שמוביל להישגים מרשימים.

לסיפורו של אהרון

לסיפורה של אינה

אינה בלאו

אינה היא המוסמכת הראשונה של התכנית וכיום חברת הסגל הבכיר במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה וראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה. החל מ-2019 היא משמשת כראש התכנית לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה.

כפרופ' לטכנולוגיות למידה ופסיכולוגיה במרחב הדיגיטלי, אינה פרסמה עשרות מאמרים בכתבי עת בינלאומיים מובילים והציגה את מחקריה במאות כנסים מחקריים בארץ ובחו"ל.

לסיפורה של אינה

   

 

שישה מבין מאות מוסמכי התוכנית מימין לשמאל: משה חימוביץ', חנה פטיטיף, אריאלה לונברג, מיכל אהרון, תמר לוין, אינה בלאו