בעולם דינמי ותזזיתי, המערכת החזותית נדרשת לעבד קלט תפיסתי שמשתנה כל העת, תוך שהיא שומרת על ׳מודל׳ יציב יחסית של הסביבה בה אנו פועלים. לדוגמה, כשאנו נוהגים, עלינו להצליח לייצג כל העת באופן מהימן את המידע החשוב אך הבלתי-יציב סביבנו, כגון מיקומה של מכונית אחרת בעוד היא בולמת, מאיצה, פונה, וכן הלאה, או צבעו של האור ברמזור. אף כי ברור שאנו מתמודדים לרוב בהצלחה עם משימה מאתגרת זו, המנגנונים המאפשרים ייצוג פנימי יעיל ואמין אל מול שינויים מתמידים בקלט אינם מובנים דיים. סמינר המחקר יבחן את היכולת שלנו לעקוב אחרי עצמים דינמיים, להתאים את הייצוגים שלנו לשינויים המתרחשים בעולם, לייצר ציפיות לגבי הדינמיקה השולטת בקלט החזותי, ולהשתמש בציפיות אלו כדי לייעל עיבוד מידע עתידי.
הסמינר יתחיל בהיכרות עם ממצאים שונים הקשורים ליכולות עיבוד מידע גמיש. המפגשים יתמקדו הן בצד התאורטי של התחום והן בשיטות המחקר העדכניות המאפשרות לבחון סוגיות שונות, תוך שימת דגש מיוחד על שני היבטים של עיבוד דינמי. ראשית, נעסוק בזיכרון העבודה כמנגנון שבו מתרחש הרבה מהעיבוד הפעיל של מידע חזותי, ובפרט מעקב אחרי עצמים והתמודדות עם שינויים בייצוג. שנית, נדון ביכולת הבסיסית להבין את אופן התנהלותם של עצמים דינמיים בעולם האמיתי (לדוגמה, לנבא את מסלול התנועה של עצם נע, את תוצאתה של התנגשות בין שני עצמים, או את מאפייניו של אירוע נסתר מהעין), וכיצד היא מאפשרת לנו לנבא את האופן בו סצינה חזותית תתפתח.
בהמשך, הסטודנטיות/ים יבחרו שאלת מחקר ספציפית ודרך אמפירית לבחון איתה. לסיום, הסטודנטיות/ים יערכו את המחקר, יציגו את הממצאים והמסקנות, ויכתבו עבודה סמינריונית בנושא.
במהלך הסמינר כל סטודנט יתמקד באחד מההיבטים שיעלו במשך הלימוד, יציע שאלת מחקר ויבחן אותה מחקרית. בתום הסמינר יציגו הסטודנטים את ממצאיהם ואת מסקנותיהם מהמחקר שערכו.
הללי בלבן היא פסיכולוגית קוגניטיבית. היא משתמשת בכלים של מדעי המוח הקוגניטיביים – מדדים התנהגותיים, אלקטרופיזיולוגיה (EEG), ומודלים חישוביים – כדי להבין את האופן בו אנו מייצגים באופן יעיל וגמיש את העולם סביבנו, המשתנה כל העת. מחקריה עוסקים בשאלות הנוגעות לעיבוד דינמי של מידע: כיצד זיכרון העבודה מצליח לשנות את הייצוגים המאוחסנים בו, ומהן המגבלות של יכולת זו? כיצד משפיעות ציפיות עומק אודות התנהגותם של עצמים (לדוגמה, קביעות אובייקט, ציפייה המבוססת כבר בינקות) על האופן בו אנו מפרשים את הקלט התפיסתי? ומהו הקשר בין יכולת הניבוי הנגזרת מציפיות אלו לבין עיבוד מידע דינמי בזיכרון העבודה?