מעבר לכך, מדגיש פרופ' קלמן, "אנחנו מספקים שורה ארוכה של התנסויות מעשיות, אקדמיות וחוץ אקדמיות. אנחנו מפעילים מועדוני סטודנטים, מקיימים מפגשים עם אנשי מפתח בתעשייה, מספקים שפע של ימי עיון והרצאות על ידי מומחים מהתחום. מעבר לזה, גם המטלות בקורסים יישומיות ברבים מהמקרים וזה מספק לסטודנטים אפשרות לקבל ליווי והדרכה צמודים בזמן שהם מתמודדים עם מקרי אמת, שיכולים להגיע גם מתחום העיסוק בחיים המקצועיים שלהם. מטלות אלו מאפשרות לסטודנטים לבנות תיק עבודות כבר במהלך התואר, עבודות שהם יוכלו להציג בראיונות עבודה ובראיונות קידום".
"הלימודים האקדמיים מאפשרים לייצר נטוורקינג"
אחת הקלישאות הגדולות של עולם הניהול גורסת שמנהל טוב יצליח לעשות את העבודה גם בלי ללמוד – כי עם כל הכבוד לתאוריה, הלימוד האמיתי מתבצע בשטח. חסידי ההנחה הזו ימהרו לשלוף את קורות חייהם של סטיב ג'ובס וביל גייטס, שניים מגדולי המנהלים בדורנו, שעשו את המכה מבלי לסיים תואר ראשון.
אז נכון שאין תחליף לעבודת שטח, אבל האמת היא שגייטס וג'ובס הם היוצאים מהכלל שממש לא מעידים על הכלל. באותה מידה שמוצרט כתב יצירות מופת כבר בגיל שש אבל לא כל ילד יכול לחבר סימפוניות, ההצלחה של שני המטאורים הניהוליים הללו בפירוש לא משליכה על היכולות שלנו למצות את עצמנו כמנהלים ללא השכלה פורמלית.
"זו אמירה שאני שומע לא מעט", אומר פרופ' קלמן, "והבסיס שלה אולי נכון: לא חייבים שום תואר בשביל לעסוק בניהול ויש מנהלים מצטיינים שלא למדו ניהול מימיהם. אבל, וזו תופעה מאוד מוכרת, יש שכבה גדולה מאוד של מנהלים באמצע החיים, שכבר התחילו לבסס את עצמם בקריירה, שמחליטים במקביל לעבודה להשתלם בניהול. כראש התכנית במנהל עסקים אני נתקל בזה המון".
בהקשר זה, מדגיש פרופ' קלמן, ישנן שתי מגמות שמניעות את הנהירה של מנהלים ומנהלות באמצע הקריירה ללימודי ניהול ולמסלול לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה. המגמה הראשונה היא הרצון של אותם מנהלים ליהנות מהיתרונות הכרוכים בהכרה הפורמלית בלימודי ניהול – דהיינו, מהתואר עצמו: "במקרים רבים יש צורך שעולה מהשטח לזכות בהכרה המקצועית כי יש המון דלתות שלא ייפתחו בפניך בסקטור הניהולי של שוק העבודה ללא התעודה".
מאידך, גם מי שכבר עבר את הסינון הראשוני ולא נדרש לתואר כדי להתקבל לעבודה או לחילופין, לעמוד בתקינה כדי להתקדם בעבודה, ימצא בלימודי מנהל עסקים קרקע פורה לפרוח בה: "במקרים רבים מי שמגיע ללימודים הם מנהלים שמרגישים שחסר להם ידע בסיסי והשכלה ניהולית שתוכל להפוך אותם לאנשי מקצוע טובים יותר".