91
או הקורס שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (10285).
150
או צמד הקורסים מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (30111) ומבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (30112).
34
שם הקורס השתנה. השם הקודם מופיע בהערת רגל בתאור הקורס.
428
מי שלמדו את הקורסים הכלכלה המדינית: עיון במקרה הישראלי (10929), מדע המדינה לגווניו (10375), מדיניות החוץ של בריה"מ/רוסיה (10431), השאלה הלאומית בברית המועצות 1991-1917 (10504), דיקטטורות במאה ה-20 (10662), סוגיות נבחרות בדמוקרטיה המודרנית (10326), דמוקרטיה וחינוך: הממד הרעיוני (10653), אזרחות: תאוריה ופוליטיקה (10903), משטרים דמוקרטיים (10661), ישראל בעשור הראשון (10486), דת, מדינה ופוליטיקה (10342), דמוקרטיה וביטחון לאומי בישראל (10509), הקולוניאליזם האירופי: רעיון, יישום והתנגדות (10925), מלחמה ואסטרטגיה (10390) שאינם מוצעים עוד, הקורסים ייחשבו להם כקורסי בחירה במסגרת התכנית. מי שהקורסים מופיעים להם בתכנית לימודים תקפה ומאושרת וטרם למדו אותם, ייבחרו קורס אחר במסגרת קורסי הבחירה בתכנית.
3491
מי שלמדו את הקורס סמינר למצטיינים: סוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת (10976) שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם כקורס בחירה במקטע זה.
429
החל מסמסטר ב2022 רמת הקורס השתנתה ממתקדם לרגיל. סטודנטים שלמדו את הקורס לפני סמסטר זה, הקורס ייחשב להם כקורס מתקדם.
529
קורס חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2022 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2022 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם במסגרת לימודי הבחירה. מי שלא יילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת לימודי התשתית 10 נ"ז במקום 16 נ"ז, ובמסגרת הבחירה 24 נ"ז במקום 18 נ"ז.
בשילוב עם החוג בניהול: קורס חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר 2025א. עבור מי שהחל/ה ללמוד לפני סמסטר 2025א - הקורסים קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה (10172) או קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה, עם גישור מערבית לעברית (10173) לא נמנים על קורסי התשתית, ואפשר לקחת אותם במסגרת קורסי הבחירה בחוג בחינוך, כך שהיקף לימודי התשתית הוא 10 נ"ז.
3205
או הקורס 10174 קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה במסלול תיכון
530
בשילוב עם החוג בפסיכולוגיה:
היקף לימודי החוג בחינוך הנדרש הוא 54 נ"ז (ולא 48 נ"ז)
היקף לימודי הבחירה בחינוך הוא 30 נ"ז (ולא 18 נ"ז)
בשילוב עם החוג בניהול:
עבור מי שהחל/ה ללמוד לפני סמסטר 2025א -היקף לימודי החוג בחינוך הנדרש הוא 54 נ"ז (ולא 48 נ"ז). היקף לימוד הבחירה הוא 24 נ"ז (ולא 18).
34
שם הקורס השתנה. השם הקודם מופיע בהערת רגל בתאור הקורס.
531
במסגרת הלימודים לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה) אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (10125). דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (10125) בתכנית הלימודים שלהם על פי יתר דרישות התכנית. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (10765) ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.
532
סטודנטים הלומדים לתואר בניהול ובחינוך (במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה) חייבים ללמוד במסגרת הבחירה את הקורסים המתקדמים הכנסת שינויים למערכת החינוך (10318) ומנהיגות ויישומיה בחינוך (10528).
533
במסגרת הלימודים לתואר בניהול ובחינוך (במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה) אין ללמוד את הקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (10698). דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2022 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2022 רשאים לכלול את הקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (10698) בתכנית הלימודים שלהם, במסגרת קורסי הבחירה, על פי יתר דרישות התכנית.
2306
קורס זה נכלל במניין הקורסים לסטודנטים וסטודנטיות הנדרשים ללמוד קורס תוכן באנגלית במסגרת תכנית לימודיהם.
הקורס יילמד בשפה האנגלית.
בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.
275
קורס חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2022 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2022 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם במסגרת לימודי הבחירה. מי שלא יילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת לימודי התשתית 10 נ"ז במקום 16 נ"ז, ובמסגרת הבחירה בחינוך 24 נ"ז במקום 18 נ"ז.
3205
או הקורס 10174 קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה במסלול תיכון