ידיעון תשפ"ב (ארכיון)

סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2022 ראו את התכנית כאן

בוגר B.A. בכימיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

יש לצבור 134 נ"ז (‏128 נ"ז בלימוד קורסים ועוד 6 נ"ז בכתיבת עבודה סמינריונית‎)‏ ולעמוד בדרישות הבאות:

לימודי תשתית: חובה – לפחות 28 נ"ז

רמה

נ"ז

יישומי מחשב ויסודות התכנות למדעים (‏20127‎)‏(‏1‎)‏

פ

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏ או

פ

3

מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות למדעים (‏30203‎)‏

ר

3

הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏ או

ר

4

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4

חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי א (‏20406‎)‏ (‏2‎)‏

ר

6

יסודות הפיסיקה א (‏20113‎)‏ +

פ

3

יסודות הפיסיקה ב (‏20114‎)‏

ר

3

או

יסודות הפיסיקה (‏20125‎)‏

פ3+ר3

6

קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה (‏10172‎)‏ (‏3‎)‏

פ

6

או

קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה, עם גישור מערבית לעברית (‏10173‎)‏

פ

6


(‏1‎)‏

מלימוד קורס זה פטורים סטודנטים שלמדו את הקורס בגרסתו הקודמת יישומי מחשב מתקדמים (‏20127‎)‏ או שעמדו בבחינת פטור.

(‏2‎)‏

או צמד הקורסים חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20474‎)‏ + חשבון אינפיניטסימלי 2 (‏20475‎)‏, או הצמד חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20474‎)‏ + השלמות בחשבון אינטגרלי (‏20492‎)‏, או הקורס חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20106‎)‏, שאינו מוצע עוד.

(‏3‎)‏

קורס חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2022 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2022 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם במסגרת לימודי הבחירה. מי שלא יילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת לימודי התשתית 22 נ"ז במקום 28 נ"ז,  ובמסגרת הבחירה בחינוך 24 נ"ז במקום 18 נ"ז.

דרישות החוג בכימיה

לימודי כימיה: 58 נ"ז

א. חובה – 39 נ"ז

(‏i‎)‏ הקורסים – לפחות 35 נ"ז

רמה

נ"ז

כימיה כללית א (‏20470‎)‏

ר

4

כימיה כללית ב (‏20480‎)‏

ר

4

כימיה אורגנית (‏20456‎)‏

ר

6

כימיה אי-אורגנית (‏20404‎)‏

ר

6

תרמודינמיקה (‏20483‎)‏

ר

6

פרקים בכימיה פיסיקלית (‏20497‎)‏

ר

4

ביוכימיה א לכימאים (‏20485‎)‏ או

ר

3

ביוכימיה א (‏20204‎)‏1

ר

4

מעבדה בכימיה כללית (‏20234‎)‏

ר

2

(‏ii‎)‏ 2 קורסי מעבדה – 4 נ"ז

מעבדה בכימיה אורגנית (‏20439‎)‏

ר

2

מעבדה בכימיה אי-אורגנית (‏20463‎)‏

ר

2

מעבדה בכימיה פיסיקלית (‏20289‎)‏

ר

2

ב. בחירה – 16 נ"ז

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות

ביוכימיה ב (‏20247‎)‏

ר

3

מוליכים למחצה (‏20402‎)‏

ר

4

פרקים בפיסיקה מודרנית (‏20213‎)‏

ר

7

סדנה בהדמיה מולקולרית (‏20932‎)‏

מ

2

אנליזה של ניסויים (‏20340‎)‏

מ

3

תורת הקוואנטים ב: קשר כימי (‏20523‎)‏

מ

3

כימיה אורגנית פיסיקלית (‏20926‎)‏

מ

3

דינמיקה מולקולרית של תהליכים כימיים (‏20557‎)‏

מ

4

לייזרים: עקרונות ושימושים (‏20912‎)‏

מ

4

סימטריה: מתמטיקה, כימיה (‏20334‎)‏

מ

4

פרויקט מחקר בכימיה (‏20577‎)‏

מ

6

תורת הקוואנטים א (‏20522‎)‏

מ

4

כימיה אורגנית מתקדמת (‏20915‎)‏

מ

6

שיטות פיסיקליות לאנליזה כימית (‏20911‎)‏

מ

6

ג. דרישות סמינריוניות – לפחות 3 נ"ז

לפחות קורס מתקדם סמינריוני אחד

יסודות בכימיה של המצב המוצק (‏20555‎)‏

מס

3

מבוא לפני שטח (‏20935‎)‏

מס

3

מבט על ננו-חומרים (‏20917‎)‏

מס

3

נושאים בכימיה אטמוספירית (‏20553‎)‏

מס

3

נושאים בכימיה חישובית (‏20910‎)‏

מס

3

נושאים נבחרים בכימיה של אורגנו מתכות-מעבר (‏20925‎)‏

מס

3

קורס סמינריוני בנושא מיוחד בכימיה (‏20592‎)‏

מס

3


1

הנקודה העודפת של הקורס ביוכימיה א (‏20204‎)‏ יכולה להחשב כחלק מלימודי הבחירה בכימיה.

דרישות החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

יש לצבור לפחות 48 נ"ז ומתוכן לפחות 12 נ"ז מתקדמות ו- 6 נ"ז על כתיבת עבודה סמינריונית

חובה – 24 נ"ז

רמה

נ"ז

תכנון, לימודים, הוראה והערכה (‏10106‎)‏

ר

6

סוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏ #

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ 1

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏ 2

בחירה – 18 נ"ז4,3

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

שונות בחינוך (‏10807‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏10698‎)‏

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות – 6 נ"ז עס

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

במסגרת הלימודים לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ בתכנית הלימודים שלהם על פי יתר דרישות התכנית. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.

2

סטודנטים בעלי תכנית לימודים מאושרת בתוקף שהקורס אינו נכלל בתכנית הלימודים שלהם, פטורים מקורס זה.

3

סטודנטים הלומדים לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ חייבים ללמוד במסגרת הבחירה את הקורסים המתקדמים הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

4

מי שלמדו את הקורס הוראה יחידנית (‏10256‎)‏, שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם במסגרת קורסי הבחירה.

#

שם הקורס השתנה. השם הקודם מופיע בהערת רגל בתאור הקורס.

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים