ידיעון תש"פ (ארכיון)

חוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ לתואר דו-חוגי

■ לפחות 58 נ"ז ובהן לפחות 12 נ"ז מתקדמות

לימודי תשתית: חובה – 10 נ"ז

רמה

נ"ז

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏

פ

3

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4

הערות ללימודי התשתית

בשילוב עם החוג במתמטיקה, במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה א (‏30111‎)‏ יש ללמוד את הקורס מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות למדעים (‏30203‎)‏. כמו כן, במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏ אפשר ללמוד את הקורס הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏.

בשילוב עם החוג במדעי הקוגניציה, במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏ יש ללמוד את הקורס הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏ או את צמד הקורסים מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏ ורגרסיה וניתוח שונות (‏10286‎)‏.


לימודי חינוך: 48 נ"ז

חובה – 24 נ"ז1

רמה

נ"ז

תכנון, לימודים, הוראה והערכה (‏10106‎)‏

ר

6

פרקים בסוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ 2

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ 1

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏ 3

בחירה – 24 נ"ז6,5,4,1

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

שונות בחינוך (‏10807‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏10698‎)‏

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ הוא חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם או לוותר עליו. מי שלא ילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובמסגרת הבחירה 6 נ"ז נוספות. הקורס אתגרים בניהול בית ספר (‏10635‎)‏, שאינו מוצע עוד, ייחשב בלימודי הבחירה למי שלמדו אותו לפני סמסטר א2016.

2

במסגרת הלימודים לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ בתכנית הלימודים שלהם על פי יתר דרישות התכנית. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.

3

סטודנטים בעלי תכנית לימודים מאושרת בתוקף שהקורס אינו נכלל בתכנית הלימודים שלהם, פטורים מקורס זה.

4

סטודנטים הלומדים לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ חייבים ללמוד במסגרת הבחירה את הקורסים המתקדמים הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

5

הקורס פילוסופיה של המדע (‏20202‎)‏ נכלל בעבר במסגרת לימודי הבחירה למי שלומדים חינוך בשילוב עם חוג אחר במדעים. קורס זה ייחשב בלימודי הבחירה רק למי שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2016, ולומדים בתכנית זו בשילוב עם חוג אחר במדעים.

6

מי שלמדו את הקורס הוראה יחידנית (‏10256‎)‏, שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם במסגרת קורסי הבחירה.

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערות לשילוב החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ עם חוגים אחרים לתואר דו-חוגי

דרישות ייחודיות לתואר בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ ובמדעי המחשב - מערכות ויישומים

חובה ללמוד במסגרת קורסי הבחירה בחוג במדעי המחשב – מערכות ויישומים (‏בנוסף לקורסי החובה בחוג‎)‏ את הקורס אלגוריתמיקה: יסודות מדעי המחשב (‏20290‎)‏, וכן את הקורס אוטומטים ושפות פורמליות (‏20440‎)‏, שאינו מופיע ברשימת קורסי הבחירה. במסגרת הדרישות הסמינריוניות במדעי המחשב, חובה ללמוד את הסמינר: ממדעי המחשב להוראתם (‏20560‎)‏.

דרישות ייחודיות לתואר במתמטיקה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך יש ללמוד את הקורס מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות לתלמידי מדעים (‏30203‎)‏ במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏. לימוד קורס זה עונה על דרישת סעיף (‏iii‎)‏ של החוג במתמטיקה. היקף הדרישות של החוג במתמטיקה בצירוף זה פוחת אפוא ב-3 נ"ז.

מי שילמדו במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך את הקורס הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏, יצטרכו לבחור קורס אחר במתמטיקה כדי לעמוד בדרישת סעיף (‏v‎)‏ של החוג במתמטיקה. למתעניינים בהוראה, מומלץ לבחור כקורס נוסף במתמטיקה בסעיף (‏v‎)‏ בחוג במתמטיקה, את הקורס אשנב למתמטיקה (‏04101, 6 נ"ז ברמת פתיחה‎)‏, העשוי להתאים בתחילת המסלול, או את הקורס תורת המספרים האלמנטרית (‏20413, 4 נ"ז‎)‏.

דרישות ייחודיות לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

במסגרת הבחירה בחוג בחינוך חובה ללמוד את הקורסים המתקדמים: הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים