ידיעון תשפ"א (ארכיון)

בוגר (‏B.A.‎)‏ בכלכלה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ (‏114 נ"ז‎)‏

לימודי תשתית: חובה – 13 נ"ז

רמה

נ"ז

חשבון דיפרנציאלי לתלמידי כלכלה וניהול (‏10142‎)‏ (‏1‎)‏

פ

3

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏

פ

3

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4


(‏1‎)‏

לסטודנטים החסרים רקע במתמטיקה מומלץ להקדים לקורס זה את הקורס סדנת רענון במתמטיקה לתלמידי מדעי החברה (‏95001‎)‏ שאינו מקנה נקודות זכות.

דרישות החוג בכלכלה

לימודי כלכלה: 53 נ"ז1

חובה – 35 נ"ז1

רמה

נ"ז

מבוא למיקרוכלכלה (‏10131‎)‏

פ

3

מבוא למקרוכלכלה (‏10126‎)‏

פ

4

מקרוכלכלה א (‏10793‎)‏

ר

3

מקרוכלכלה ב (‏10794‎)‏

ר

3

מושגי יסוד באקונומטריקה (‏10284‎)‏

ר

6

תורת המחירים א (‏10627‎)‏

ר

3

תורת המחירים ב (‏10628‎)‏ 1

ר

4

תורת המחירים ג (‏10629‎)‏

ר

3

תורת המימון: ניהול פיננסי של גופים עסקיים (‏10230‎)‏

ר

6

בחירה – לפחות 18 נ"ז

בבחירה יש לכלול לפחות שלושה קורסים מקבוצה א, ולפחות 12 נ"ז מתקדמות בסך הכל.

קבוצה א2

כלכלת ישראל (‏10954‎)‏ או

מ

3

כלכלת ישראל – משולב התנסות מעשית (‏10998‎)‏ #

מ

6

כלכלה בין-לאומית ריאלית (‏10397‎)‏

מ

3

העדפה ובחירה חברתית (‏10502‎)‏

מ

3

כלכלת עבודה (‏10519‎)‏

מ

3

כלכלה ציבורית (‏10917‎)‏ או

מ

3

כלכלה ציבורית – משולב התנסות מעשית (‏10997‎)‏ #

מ

6

כלכלה בין-דורית (‏10574‎)‏ או

מ

3

כלכלה בין-דורית – משולב התנסות מעשית (‏10996‎)‏ #

מ

6

חשיבה אסטרטגית: תורת המשחקים ושימושיה בכלכלה ובניהול (‏10599‎)‏

מ

3

מכרזים ושווקים אלקטרוניים (‏10949‎)‏

מ

3

כלכלה מוניטרית (‏10971‎)‏

מ

3

קבוצה ב

נושאים במתמטיקה לתלמידי מדעי החברה: פרקים בתורת הקבוצות, בלוגיקה ובאלגברה לינארית (‏10444‎)‏ 3

ר

4

מוסר ועסקים (‏10523‎)‏ 4

מ

6

שיפוט והערכה לתלמידי ניהול וכלכלה (‏10522‎)‏ 5

מ

6

תאוריות עכשוויות של צדק כלכלי וחברתי (‏10960‎)‏

מ

6

היסטוריה כלכלית (‏10933‎)‏

מ

6

פני העוני: היבטים חברתיים וכלכליים (‏10992‎)‏ 6

מס

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בכלכלה.


1

החל מסמסטר א2018 הקורס תורת המחירים ב (‏10628‎)‏ מקנה 4 נ"ז. מי שלמדו את הקורס עד סמסטר ב2017 במתכונתו הקודמת שהקנתה 3 נ"ז, יצברו 1 נ"ז פחות בלימודי החובה בכלכלה, בחוג בכלכלה, ובתכנית כולה.

2

מי שלמדו את הקורס כלכלה מוניטרית בין-לאומית (‏10398, 3 נ"ז‎)‏, נ"ז בגין קורס זה ייחשבו להם כנ"ז בחירה בקבוצה זו.

3

אין ללמוד את הקורס נושאים במתמטיקה לתלמידי מדעי החברה (‏10444‎)‏ במסגרת לימודים לתואר בכלכלה ובמתמטיקה.

4

מי שיילמדו את הקורס מסמסטר א2021 ואילך, לא יוכלו לכתוב בו עבודה סמינריונית במסגרת תכנית לימודים זו.

5

בתכנית לתואר בפסיכולוגיה ובכלכלה אפשר לבחור את הקורס הפסיכולוגיה של השיפוט האינטואיטיבי (‏10352‎)‏ במסגרת החוג בפסיכולוגיה או את הקורס שיפוט והערכה לתלמידי ניהול וכלכלה (‏10522‎)‏ במסגרת החוג בכלכלה, אך אין ללמוד את שני הקורסים.

6

חובה לכתוב הקורס זה עבודה סמינריונית למעט במקרים המפורטים בתיאור הקורס.

#

בתכנית זו אפשר ללמוד קורס אחד בלבד המשלב התנסות מעשית.

דרישות החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

לימודי חינוך: 48 נ"ז

חובה – 24 נ"ז

רמה

נ"ז

תכנון, לימודים, הוראה והערכה (‏10106‎)‏

ר

6

פרקים בסוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ 1

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏ 2

בחירה – 24 נ"ז4,3

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

שונות בחינוך (‏10807‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏10698‎)‏

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

במסגרת הלימודים לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ בתכנית הלימודים שלהם על פי יתר דרישות התכנית. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.

2

סטודנטים בעלי תכנית לימודים מאושרת בתוקף שהקורס אינו נכלל בתכנית הלימודים שלהם, פטורים מקורס זה.

3

סטודנטים הלומדים לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ חייבים ללמוד במסגרת הבחירה את הקורסים המתקדמים הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

4

מי שלמדו את הקורס הוראה יחידנית (‏10256‎)‏, שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם במסגרת קורסי הבחירה.

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים