"פניני קיץ" תשפ"ד - 2024
 
היחידה לקידום עובדי הוראה מזמינה אותך בחופשת הקיץ לקורסים ייחודיים מרתקים במגוון נושאים בהנחייתם של מיטב המרצים והמנחים.

הקורסים מוכרים לגמול השתלמות ולצורכי אופק חדש ועוז לתמורה

כל הקורסים יתקיימו בימים מרוכזים בלמידה מקוונת, באמצעות אתרי הקורסים

שכר הלימוד בכל הקורסים: 945 ₪ 



מסע אל האני (55509)
בקורס יוצגו מושגים מתחום ההתפתחות האישית, קריירה, ייעוד והצלחה, ויוקנו עקרונות ודרכים להנעה עצמית ולהובלת שינוי בתחומים אישיים ומקצועיים. המשתתפים בקורס יתנסו בסדנה שתקנה להם כלים יישומיים לחקירה עצמית, לזיהוי הייעוד האישי, יצירת אסטרטגיה להצלחה ולמיקוד הכיוון בתחומי החיים. 

מנחה: אילנה וייבל - מאמנת אישית בכירה ומחברת הספר "המודל להצלחה מתוך תחום הייעוד" 

משך הקורס: 30 שעות אקדמיות, מתוכם 16 שעות בלמידה סינכרונית ו- 14 שעות בלמידה א – סינכרונית. 
 
מועדי המפגשים הסינכרוניים: 
17 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15
22 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15
24 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15
29 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15



תזונה ובריאות (55405)
בקורס נכיר עקרונות של תזונה נכונה ומקדמת בריאות הרלוונטיים הן לחייכם והן לחיי הילדים והנוער ומתבססים על ידע מדעי עדכני בתחום. כמו כן נדבר על עקרונות להטמעת הנושאים בחיי בית הספר ובתחומי הלימוד השונים.​
 
מנחה: טל פלג – דיאטנית קלינית, תזונאית בכירה ובוגרת החוג לפסיכולוגיה
 
משך הקורס: 30 שעות לימוד אקדמיות, מתוכן 14 בלמידה סינכרונית ו- 16 שעות בלמידה א – סינכרונית. 
 
מועדי המפגשים הסינכרוניים: 
21  ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:00
23  ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:45
28  ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:45
30  ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:45
04  באוגוסט 2024, בשעות 19:30 – 21:45



חוסן נפשי - מודעות ואיזון אישי (55970)*
בקורס יוצגו גישות שונות בפסיכולוגיה העוסקות בחוסן נפשי ומחקרים מרתקים בתחום.
הקורס יקנה עקרונות של מיינדפולנס (מודעות קשובה) באמצעות מעגלי הקשבה, תנועה, משחק (Play), יצירה, צילום ועוד. בנוסף לכך, המשתלמים יתנסו בכלים מעשיים המתמקדים בתחומים הבאים: יצירת שלווה פנימית, ניהול רגשות, התמודדות יעילה עם חרדות, כעסים, לחץ ושחיקה ויצירת תקשורת בין-אישית חיובית ומכילה עם עצמנו ועם הסובבים אותנו.
הקורס נלמד במתכונת של סדנה חווייתית. 

מנחה:ד"ר קרן ספקטור-פרצל

משך הקורס: 30 שעות לימוד אקדמיות, מתוכן 18 שעות בלמידה סינכרונית ו- 12 שעות בלמידה א-סינכרונית.

מועדי המפגשים הסינכרוניים:
10 ביולי 2024 בין השעות: 09.00-13.15
14 ביולי 2024 בין השעות: 09.00-13.30
16 ביולי 2024 בין השעות: 09.00-13.00
18 ביולי 2024 בין השעות: 09.00-15.00



העצמת ילדים עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב וריכוז (55501)
מטרת הקורס להקנות בסיס תאורטי ויישומי בנושא לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז. ינתן דגש לסוגי אבחונים והתאמתם, להבטים רגשיים וחברתיים של תלמידים עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב. יוצגו דרכים לטיפול ולהתמודדות בכיתה והתאמות נדרשות.

מנחות: 
יערה דגן – מדריכה פדגוגית בכתות מקדמות' מומחית לטיפול ואבחון לקויי למידה. מרצה ומנחה בתחומים אלו. 
תמר פייר – מומחית לטיפול ואבחון לקויי למידה. מרצה ומנחה בתחומים אלו.

משך הקורס: 30 שעות אקדמיות, מתוכם 18 שעות בלמידה סינכרונית ו- 12 שעות בלמידה א – סינכרונית. 
 
מועדי המפגשים הסינכרוניים:
10 ביולי 2024, בשעות 09:00 - 12:15
11 ביולי 2024, בשעות 09:00 - 12:15
15 ביולי 2024, בשעות 09:00 - 13:15
22 ביולי 2024, בשעות 09:00 - 13:15



יסודות התקשורת המקרבת לאנשי חינוך והוראה (56137)
(תקשורת לא אלימה)
התקשורת המקרבת פותחה ע"י הפסיכולוג הקליני מרשל רוזנברג בשנות ה- 60 ומאז תפסה תאוצה ברחבי העולם. יישום עקרונות התקשורת המקרבת נמצא כיעיל וכמסייע ליצירת יחסים חיוביים ולהורדת מפלס האלימות הרגשית והפיזית עבור יחידים, קהילות וארגונים.
בקורס זה יכירו המשתלמים עקרונות וכלים פשוטים אך עוצמתיים לתקשורת יעילה, אותם יוכלו ליישם במצבים של אי הסכמות, עימותים ודילמות. כלים אלו יוכלו לתרום להגברת הביטחון, ההבנה, שיתוף הפעולה והאווירה הנעימה בכיתה ובסביבת העבודה.

מנחה: ענר וייס מרום

משך הקורס: 30 שעות אקדמיות, מתוכם 20 שעות בלמידה סינכרונית ו- 10 שעות בלמידה א – סינכרונית.

מועדי המפגשים הסינכרוניים: 
14 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15
18 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15
21 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15
25 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15
28 ביולי 2024, בשעות 09:00 – 12:15



מוח והתנהגות - הבסיס העצבי של הרגש (56143)
בקורס זה נתעמק בקשר בין מבנה המוח להתנהגות: מן האנטומיה הבסיסית נגיע אל המוח היצירתי, הלומד והזוכר. נכיר מנגנונים נפשיים של פחד ורגשות, נדבר על התנהגות מחלה והשפעות של חשיפה ללחץ בינקות, גיל ההתבגרות ובהזדקנות על תהליכים מוחיים. נעסוק במחלות נפש כדיכאון ובהתפתחות של מחלות ניווניות כגון אלצהיימר.

מנחה: ד"ר קרן ניצן

משך הקורס: 30 שעות אקדמיות, מתוכם 10 שעות בלמידה סינכרונית ו- 20 שעות בלמידה א – סינכרונית. 

 מועדי המפגשים הסינכרוניים:
18 ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:00
22 ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:00
25 ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:00
29 ביולי 2024, בשעות 19:30 – 21:00 
01 באוגוסט 2024, בשעות 19:30 – 21:00 



בינה מלאכותית בשירות ההוראה (56147)
בקורס זה נלמד מושגי יסוד בתחום הבינה המלאכותית ובתחום הבינה המלאכותית היוצרת. נתרגל כלים שונים באמצעותם נפתח מיומנויות ליצירת תכנים ותוצרים חינוכיים. הקורס יעסוק בין השאר באתגרים ובסוגיות האתיות בשילובה של הבינה המלאכותית במערכת החינוך, כמו גם יצירת מטלות ומחוונים השילוב של הבינה המלאכותית לצרכים חינוכיים.

מנחה: עינבל אריאלי

משך הקורס: 30 שעות אקדמיות, מתוכם 10 שעות בלמידה סינכרונית ו- 20 שעות בלמידה א – סינכרונית. 
 
מועדי המפגשים הסינכרוניים: 
9 ביולי 2024, בשעות 19:30 - 21:00
11 ביולי 2024, בשעות 19:30 - 21:00
16 ביולי 2024, בשעות 19:30 - 21:00
23 ביולי 2024, בשעות 19:30 - 21:00
25 ביולי 2024, בשעות 19:30 - 21:00
29 ביולי 2024, בשעות 19:30 - 21:00



סטוריטלינג בעידן הלמידה מרחוק  
קורס הסטוריטלינג מתרכז בפיתוח היכולת ללמד ולהעביר ידע באופן בהיר, יצירתי ומשכנע, על ידי שימוש בכלים סיפוריים (מעולם הסיפורת והתסריטאות) המסייעים להעביר רעיונות ותכנים מורכבים.  
במסגרת הקורס, המשתתפים מתנסים בבניית סיפור קצר ככלי לגיוס קשב ולהעברת מסרים, לומדים את יסודות הסטוריטלינג, ומתרגלים עמידה ודיבור מול קהל.

מנחה: ענת איזנברג - בימאית, תסריטאית, ומרצה לפיצ׳ינג וסטוריטלינג.  



משך הקורס: 30 שעות אקדמיות, מתוכם 20 שעות בלמידה סינכרונית ו- 10 שעות בלמידה א – סינכרונית.

מועדי המפגשים הסינכרוניים: 
14 ביולי 2024, בשעות 16:00 – 19:45
17 ביולי 2024, בשעות 16:00 – 19:45
21 ביולי 2024, בשעות 16:00 – 19:45
24 ביולי 2024, בשעות 16:00 – 19:45