לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל

התמחות בעיצוב לאינטראקטיב, עיצוב מוצרים דיגיטליים ודפוס

 

תוכנית הלימודים ללימוד עיצוב מוצרים דיגיטליים ומוצרי דפוס מיועדת ללמד, להכשיר ולהעשיר את הדור הבא של המעצבים בישראל, תוך שימת דגש בתהליכים ומתן מענה להתפתחויות טכנולוגיות עכשוויות.

מבנה התוכנית נקבע לאור התפיסה, כי הסטודנט במהותו הוא סקרן, חקרן, שואל שאלות ומחפש תשובות. השיעורים בנויים משילוב של הרצאות וחומר עיוני לצד תרגילי כיתה ושורת תרגילים ופרויקטים מעשיים שהסטודנטים מבצעים כעבודת בית, והם מפותחים באמצעות הנחיית המרצים וביקורות קבוצתיות של הסטודנטים.

תוכנית הלימודים בעיצוב גרפי כוללת שלושה רבדים:


  • לימודי עיצוב גרפי (קורסי ליבה)
  • קורסים המקנים לסטודנט "ארגז כלים" עשיר ומגוון, תוך שימת דגש בפיתוח מיומנות מקצועית, חשיבה קריאטיבית, ופיתוח שפה אישית. רובד זה כולל קורסים ללימוד יסודות השפה החזותית, טיפוגרפיה, דימוי והעברת מסר חזותי, ומיתוג.
  • רובד טכנולוגי (תוכנות)
  • לימוד כלֵי התוכנה המרכזיים המשמשים את המעצב בעולם הדיגיטלי העכשווי. רובד זה כולל קורסים ללימוד התוכנות הבאות: פוטושופ (המיועדות לעיצוב ולעריכה של תמונות), אילוסטרטור (המסייעת בעיצוב ובעבודה ווקטורית), וורדפרס (המשמשת לעיצוב ולהקמה של אתרים), ואפטר-אפקט (שהיא כלי לעיצוב בתנועה וליצירת אנימציה). בנוסף, התוכנית חושפת את הסטודנטים לכלי עבודה נוספים (כמו כלֵי איפיון ופרוטוטייפ) הנלמדים בצורה עצמאית, ומתבססים על הידע הטכנולוגי הנרכש בלימודים.
  • UX/UI עיצוב ואיפיון המוצר וחווית המשתמש
  • ייחודה של התוכנית שלנו טמון ברובד זה. תפיסתנו ביחס לעיצוב העכשווי גורסת, כי אין צורך בהפרדה מוחלטת בין הליך איפיון חוויית המשתמש (UX) לבין העיצוב (UI = User Interface ).
    אנו רואים לנגד עינינו מעצב מוצר דיגיטלי (digital product designer) אשר מעורב בהליך פיתוח מוצר – החל בשלב הרעיון הקריאטיבי, דרך איפיון חוויית המשתמש, וכלה במיתוגו ובעיצובו הוויזואלי.
    רובד זה כולל את הקורסים: מבוא לעיצוב אינטראקטיבי, עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות, ופרויקט הגמר.
    היתרון של התוכנית כולה, לצד ייחודו של רובד זה, הוא בהרחבה ובתמיכה שמעניקים שני הרבדים הראשונים בתהליך הלמידה הכולל.

מטרת הלימודים


בתוכנית היא, שעם סיום לימודיו יהיה בידי הסטודנט לעיצוב גרפי תיק עבודות, הכולל את פרויקט הגמר שלו, וכן מספר פרויקטים נוספים שביצע במהלך הלימודים. תיק עבודות זה הוא הכרחי לשם ההשתלבות בתעשייה ובעבודה בתחום העיצוב.
תוכנית הלימודים ללימוד עיצוב מוצרים דיגיטליים ומוצרי דפוס מיועדת ללמד, להכשיר ולהעשיר את הדור הבא של המעצבים בישראל, תוך שימת דגש בתהליכים ומתן מענה להתפתחויות טכנולוגיות עכשוויות.

מבנה התוכנית נקבע לאור התפיסה, כי הסטודנט במהותו הוא סקרן, חקרן, שואל שאלות ומחפש תשובות. השיעורים בנויים משילוב של הרצאות וחומר עיוני לצד תרגילי כיתה ושורת תרגילים ופרויקטים מעשיים שהסטודנטים מבצעים כעבודת בית, והם מפותחים באמצעות הנחיית המרצים וביקורות קבוצתיות של הסטודנטים.

תוכנית הלימודים בעיצוב גרפי כוללת שלושה רבדים:


  • לימודי עיצוב גרפי (קורסי ליבה)
  • קורסים המקנים לסטודנט "ארגז כלים" עשיר ומגוון, תוך שימת דגש בפיתוח מיומנות מקצועית, חשיבה קריאטיבית, ופיתוח שפה אישית. רובד זה כולל קורסים ללימוד יסודות השפה החזותית, טיפוגרפיה, דימוי והעברת מסר חזותי, ומיתוג.
  • רובד טכנולוגי (תוכנות)
  • לימוד כלֵי התוכנה המרכזיים המשמשים את המעצב בעולם הדיגיטלי העכשווי. רובד זה כולל קורסים ללימוד התוכנות הבאות: פוטושופ (המיועדות לעיצוב ולעריכה של תמונות), אילוסטרטור (המסייעת בעיצוב ובעבודה ווקטורית), וורדפרס (המשמשת לעיצוב ולהקמה של אתרים), ואפטר-אפקט (שהיא כלי לעיצוב בתנועה וליצירת אנימציה). בנוסף, התוכנית חושפת את הסטודנטים לכלי עבודה נוספים (כמו כלֵי איפיון ופרוטוטייפ) הנלמדים בצורה עצמאית, ומתבססים על הידע הטכנולוגי הנרכש בלימודים.
  • UX/UI עיצוב ואיפיון המוצר וחווית המשתמש
  • ייחודה של התוכנית שלנו טמון ברובד זה. תפיסתנו ביחס לעיצוב העכשווי גורסת, כי אין צורך בהפרדה מוחלטת בין הליך איפיון חוויית המשתמש (UX) לבין העיצוב (UI = User Interface ).
    אנו רואים לנגד עינינו מעצב מוצר דיגיטלי (digital product designer) אשר מעורב בהליך פיתוח מוצר – החל בשלב הרעיון הקריאטיבי, דרך איפיון חוויית המשתמש, וכלה במיתוגו ובעיצובו הוויזואלי.
    רובד זה כולל את הקורסים: מבוא לעיצוב אינטראקטיבי, עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות, ופרויקט הגמר.
    היתרון של התוכנית כולה, לצד ייחודו של רובד זה, הוא בהרחבה ובתמיכה שמעניקים שני הרבדים הראשונים בתהליך הלמידה הכולל.

מטרת הלימודים


בתוכנית היא, שעם סיום לימודיו יהיה בידי הסטודנט לעיצוב גרפי תיק עבודות, הכולל את פרויקט הגמר שלו, וכן מספר פרויקטים נוספים שביצע במהלך הלימודים. תיק עבודות זה הוא הכרחי לשם ההשתלבות בתעשייה ובעבודה בתחום העיצוב.

 
"מבט קצרצר על תערוכת הבוגרים קיץ 2017"


איפה ומתי?


לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל מתקיימים בבית הספר חשיפה, בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק (מיקום מרכזי ונוח להגעה), וכולל כיתות לימוד ומעבדות מדיה מצוידות, חדר תרגול הפתוח בכל שעות היום וצוות מתרגלים מקצועי. סביבת הלימודים אינטימית ובאווירה הכפרית, עם שפע של חנייה בחינם וקפיטריה.

לבחירתך, אפשר ללמוד לימודי יום או לימודי ערב.
התוכנית כוללת 460 שעות לימוד מעשי, ובנוסף כ- 150 שעות תרגול תוכנות כללי וכ- 85 שעות פרויקט. זמן נוסף יוקדש מחוץ לשעות הלימוד לתרגילים ועבודות בית.
הלימודים יתקיימו במשך 4 סמסטרים. פעמיים בשבוע בסמסטרים א' ו-ב', ופעם בשבוע בסמסטרים ג' ו-ד'. סמסטר ד' ימשך כחודשיים ויוקדש לבניית תיק עבודות וסדנת פרויקט הגמר.

אז מה באמת תדעו לעשות בסוף תכנית הלימודים?


בסוף התכנית תדעו לעצב מוצרים דיגיטליים ומוצרי דפוס, במתודולוגיות העבודה המתקדמות והנכונות איתן עובדים בתעשייה עצמה:
  • איפיון המוצר וקהלי היעד
  • פיתוח קונספט עיצובי
  • תכנון הממשק - UI, חווית המשתמש-UX ויצירת העיצוב הגרפי של המוצר
  • מיתוג המוצר באמצעות איפיון השפה הגרפית, הטיפוגרפיה והדימוי החזותי
  • עיצוב גרפי של מגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות תוך שימוש בשפה גרפית עדכנית
  • עיצוב גרפי תדמיתי (לוגו, נייר מכתבים, כרזה, מודעה מודפסת וכו')

  • תנאי קבלה


  • תכנית זו מותנת בראיון אישי ומילוי שאלון הכולל מספר משימות
  • ידע והבנה בתפעול מחשבים (רמת אינטרנט, גוגל וכיו"ב)
  • ידע בסיסי באנגלית

  • שילוב לימודי תעודה עם לימודי תואר ראשון


    לימודי התעודה בתכנית הלימודים עיצוב גרפי לדיגיטל מקנים נקודות זכות לשילוב או להמשך לימודים לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה במסגרת הלימודים האקדמיים.
    הסטודנטים שלומדים גם במסלול האקדמי וגם במסלולים המקצועיים מקבלים הנחה בשכר הלימוד ללימודי התעודה.