♦ מדוע רגש אהבה בא על פי רוב לידי ביטוי בריבים קולניים?
♦ מהו תפקידו של הומור פיזי, סלפסטיקי, בקומדיות שגיבוריהן אינם ליצנים אלא זוגות אוהבים?
♦ כיצד מתעצב העימות בין אהבת אמת לבין שיקולים חומריים בתקופה של שפל כלכלי?
♦ כיצד אותו עימות מתעצב בתקופה של שגשוג כלכלי?
♦ כיצד באה לידי ביטוי הדילמה הנשית של השקעה במשפחה לעומת השקעה בקריירה בקומדיות רומנטיות מתקופות שונות?
♦ מהו תפקידם האידיאולוגי של שקרים, תחבולות ומניפולציות בעלילותיהם של סרטים שונים בז'אנר?
♦ כיצד משתלבות המוסכמות של הקומדיה הרומנטית עם אלו של סרטים מוסיקליים או של סרטי הרפתקאות?
♦ מה השתנה ומה נשאר קבוע ביחסי נשים וגברים משנות השלושים של המאה ה-20 ועד סוף המאה?
שאלות אלו ואחרות עומדות במרכז הקורס הקומדיה הרומנטית: היסטוריה, אידיאולוגיה ומגדר (10747). בקורס נידונות המוסכמות של מחזורי סרטים שונים בתוך הז'אנר: הקומדיה המטורפת של שנות השלושים והארבעים, קומדיות הסקס של שנות החמישים והשישים, קומדיות רומנטיות "עצבניות" של שנות השבעים, הקומדיה הרומנטית החדשה של שנות השמונים והתשעים וקומדיות רומנטיות בראשית שנות האלפיים. כן נידונים הגורמים החברתיים, הפוליטיים והאמנותיים שעיצבו אותם.
חומר הלימוד כולל שלושה עשר סרטים:
זה קרה לילה אחד (1934), לגדל את בייבי (1938), ליידי איב (1941), חמים וטעים (1959), דו-שיח בחדר המיטות (1959), הדירה (1960), הרומן שלי עם אנני (1977), מנהטן (1979), כשהארי פגש את סאלי (1989), אישה יפה (1990), מהומה רבה על לא דבר (1993), נדודי שינה בסיאטל (1993), החתונה של החבר שלי (1997).
קורס רגיל המקנה 6 נקודות זכות.
תנאי קבלה: הקורס להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע (10640).
ידע קודם מומלץ: הקורס תולדות הקולנוע ב: 1980-1940 (10683).
לפרטים ולייעוץ : ד"ר ענבר שחם, מרכזת ההוראה בקורס, דוא"ל: inbarsh@openu.ac.il.