השנה שוב השתתפו סטודנטים לדוקטורט בחינוך באוניברסיטה הפתוחה בבית ספר הקיץ ה-19 (JTELSS) של האיגוד האירופאי של טכנולוגיות למידה(EATEL) העוסק בטכנולוגיות מעצימות למידה.
בית הספר התקיים השנה למשך שבוע בכרתים, יוון, ובו נפגשו כ-110 דוקטורנטים, פוסט דוקטורנטים וחוקרים בכירים מכל רחבי אירופה.
מטעם האוניברסיטה הפתוחה השתתפו שני דוקטורנטים מתוכנית הדוקטורט בחינוך: טכנולוגיות במערכות למידה: קרן גאלואי וערן ליבני. תוכנית בית הספר כוללת שבוע של הרצאות של חוקרים בכירים בתחום טכנולוגיות למידה, סדנאות, מפגשי מנטורינג ופעילויות המשלבות היכרות בין המשתתפים, מפגשים בין אישיים ליצירת קשרים ושיתופי פעולה פוטנציאליים עם עמיתים מרחבי אירופה.
"גילינו שלפעמים הלמידה הכי משמעותית מתרחשת דווקא מחוץ לכיתה – בטברנה על צלע הר, בין עתיקות ונופים עוצרי נשימה, או בשיחה מקרית על שפת הים. ראינו שידע חי, משתנה ונושם. הוא לא מתרחש רק בכיתות. הוא קורה כשאנשים נפגשים, כשעולמות מתחברים, וכשאנחנו מרשים לעצמנו ללמוד לא רק כדי לסיים פרק – אלא כדי להבין באמת. זכינו להכיר חוקרים מכל רחבי אירופה, לייצר קשרים משמעותיים ולראות את עבודות המחקר המתקדמות ביותר בתחום טכנולוגיות הלמידה. אנחנו לוקחים סל כלים רחב מאד אל תוך עבודות הדוקטורט שלנו", מסכמים קרן וערן.
השתתפות הדוקטורנטים מטעם האוניברסיטה הפתוחה בבית הספר התאפשרה בסיוע מימון מטעם משרד הבינלאומיות בדיקנט המחקר, בשיתוף פעולה עם המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה מהמחלקה לחינוך ופסיכולוגיה, וכחלק ממדיניות האוניברסיטה הפתוחה למינוף מיומנויות בינלאומיות בקרב הסטודנטים ,הן בהכשרתם המקצועית והן ברכישת מיומנויות בינלאומיות רכות.
תודה לד"ר איל רבין ופרופ' דורית אולניק-שמש מהמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, על ייזום הרעיון והליווי ותודה מיוחדת לרכזת משרד הבינלאומיות, הגב' אלסיה לוי, שהובילה את המהלך.