המהפכה הדיגיטלית בחינוך
לימודי תואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה עוסקים בתכנון ובפיתוח תכניות לימודים, בשילוב מושכל של טכנולוגיות במגוון מערכות למידה, ובהעמקת ההבנה של כל העוסקים במלאכה.
במהלך הלימודים נעודד אותך לחקור ולהבין לעומק סוגיות כמו: האם הטכנולוגיה משפיעה על תפקיד המורה? אילו מורכבויות קיימות בתכנון ובפיתוח תכניות לימודים? מה הן ההשלכות החינוכיות של האינטראקציה במרחב הדיגיטלי? איך כדאי לבחון את הנושאים הללו בהקשר של מערכת החינוך הישראלית? ועוד.
התכנית מעמידה לרשות הסטודנטים ידע, מיומנויות וכישורים המאפשרים להם להשתלב בסקטור הפרטי כמעצבי הוראה והדרכה, ובמערכת החינוך כמומחי תקשוב, הערכה ותכנון לימודים. ניתן בנוסף לשלב לימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית ולרכוש ידע ממוקד בתחום המדידה וההערכה. בעלי תעודה זו יכולים לשמש בתפקיד רכזי הערכה בית-ספריים.
למי מתאימה תכנית התואר השני בחינוך?
התכנית מיועדת לאנשי ונשות הוראה, הנהלה והדרכה, ולממלאי תפקידים אחרים במערכת החינוך הפורמלית. כמו כן, למי שמעוניין להשתלם בסקטורים הציבוריים והפרטיים, כמו מסגרות הדרכה והכשרה מקצועית, תעשיות היי-טק, צבא, רפואה, בנקים, ומסגרות קהילתיות.
במהלך הלימודים ישנה בחירה בין שתי מגמות התמחות, הנשענות על קורסי תשתית משותפים:
• טכנולוגיות למידה: התמחות בשילוב טכנולוגיות דיגיטליות בלמידה, בהוראה ובהדרכה, בעולם החינוך המשתנה.
• מערכות למידה: התמחות בתכנון לימודים ועיצוב הוראה, בתהליכי פיתוח של מערכות למידה עכשוויות ובהכנסת שינויים למערכות החינוך, ההוראה וההערכה.
כמו כן, בכל אחת מהמגמות ישנם שני מסלולים: מסלול עיוני, המיועד לפיתוח מקצועי וקידום הקריירה; ומסלול מחקרי עם תזה, המהווה פתח לעולם האקדמיה והמחקר. למסלול עם תזה יתקבלו סטודנטים מצטיינים.
לימודי תואר שני לצד קריירה
בהתאם לתפיסת העולם של האוניברסיטה הפתוחה, תכנית הלימודים מותאמת במיוחד לאנשים עובדים, בעלי משפחות ולסטודנטים מכל קצוות הארץ. אם רצית ללמוד במקביל לניהול קריירה וקידום מקצועי – זה המקום בשבילך.
לסיפורי ההצלחה בתכנית