תהליך ניהול השיווק כולל את שלבי מיפוי השוק, המתחרים והצרכנים, זיהוי שוק המטרה והמיצוב המתאים ובניית התמהיל השיווקי אשר יוביל להשגת יעדי החברה. כתיבת תזה בתחום השיווק תתמקד באחד מהמאפיינים האלה וכיצד הם מובילים להעדפות צרכנים, החלטות קניה, או הצלחת המוצר.

דוגמאות לתחומי מחקר נפוצים:

• השפעת המותג או המוצר ומאפייניו על העדפות צרכנים או הצלחת המוצר.

• השפעת התנהגות צרכנים, תקשורת מפה-לאוזן, רשתות חברתיות על העדפות והחלטות קניה. 

• החדרת מוצרים חדשים והתפשטותם.

• ניהול קשרי לקוחות והשפעתם על הצלחת החברה והמוצר.

• החלטות מחיר והשפעתן על רכישה.

 

שיטות המחקר בתחום מגוונות וכוללות ניסויי מעבדה בעזרת שאלונים, ניסויי שדה, ניתוח נתונים קיימים (כגון רשתות חברתיות, או חוות דעת מקוונות), וסימולציות מחשב.

למתעניינים במחקר בתחום מומלץ לנסות ראשית להבין מהו תת התחום המעניין אותם. פירוט תחומי המחקר לצד רשימת המנחים.ות תאפשר לקבל תמונה ברורה יותר של אפשרויות המחקר הקיימות בתחום מחקר זה באוניברסיטה הפתוחה.

 

​חברי הסגל הבכיר ​תחומי מחקר אפשריים
פרופ' שרית מולדובן • החדרת מורים חדשים
• תקשורת בין צרכנים
• רשתות חברתיות
• התנגדות לשינוי
• מאמצים מוקדמים ומובילי דיעה​
 
ד"ר אדית שלו

 השפעות חברתיות בין צרכנים
• משפיענים ברשתות חברתיות
• היררכיה חברתית
​​