55887 - הוראה מתקנת במתמטיקה
רכזת התוכנית: ד"ר הילי איידלין לוי
התוכנית מיועדת להכשרת מורי מתמטיקה להוראה מתקנת. במסגרת הלימודים ירכשו המשתלמים ידע עיוני ומעשי על לקויות למידה בכלל ועל לקויות הקשורות במתמטיקה בפרט, יבססו את הבנתם במשמעותה של הלקות לתלמיד וירכשו גישות, שיטות וכלים להתערבות אפקטיבית בתהליכי למידה של תלמידים עם לקויות למידה במתמטיקה.
בין נושאי הלימוד
◾ לקויות למידה – הגדרות, סוגי הלקויות, אבחנה מבדלת
◾ פרופילים שונים של תלמידים - היבטים לימודיים רגשיים, חברתיים ומשפחתיים
◾ עקרונות ההוראה המתקנת במיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה, חשבון)
◾ התפתחות הידע המתמטי בקרב ילדים
◾ יכולות קוגניטיביות בחשבון - קשיים אופייניים: הערכה וטיפול
◾ תוכנית הלימודים במתמטיקה - דרכי הוראה ייחודיות ואסטרטגיות למידה
◾ התאמת דרכי ההוראה במתמטיקה לפרופיל התלמיד
◾ קריאת דוחות האבחון הדידקטי, האבחון הפסיכולוגי והאבחון בחשבון ותרגום ההמלצות לתוכנית עבודה
◾ שילוב טכנולוגיות מחשב לקידום תלמידים עם לקויות למידה במתמטיקה
◾ בניית תוכנית התערבות אישית
שיטת הלימוד
בתוכנית משולבים מפגשים בלמידה סינכרונית בזום ובלמידה א-סינכרונית באמצעות אתר הקורס. יישום הנלמד יתבצע במחצית השניה של השנה באמצעות תהליך התמחות, וכן יתבצע ליווי ההתמחות באמצעות סופרוויז'ן.
תנאי הקבלה לתוכנית
◾ מורים למתמטיקה בעלי ותק של חמש שנים לפחות במערכת החינוך
◾ בעלי תואר ראשון לפחות ובעלי תעודת הוראה או רישיון הוראה
◾ ההצטרפות לתוכנית כפופה לתנאי קבלה ולריאיון בוועדת קבלה
היקף התוכנית ומועדה
התוכנית בהיקף של 180 שעות לימוד (6 ש"ש) ומשלבת 2 מפגשים בלמידה פנים-אל-פנים ושאר המפגשים בלמידה סינכרונית (בזום) ובלמידה א-סינכרונית, באמצעות אתר הקורס. 20 שעות לימוד יוקדשו לתהליך התנסות בליווי מקצועי של מנחת הקורס. מפגשי הלימוד יתקיימו בימי שני, בין השעות 20:00-16:00, החל מ-17 בנובמבר 2025. סיום התוכנית עם סיום ההתנסות בסוף סמסטר א' 2027.
התוכנית מקנה תעודת הסמכה מטעם האוניברסיטה הפתוחה