ארבעה דוקטורנטים ודוקטורנטיות של האוניברסיטה הפתוחה השתתפו בביה"ס של הקיץ JTELSS 2024 , שהתקיים השנה ב- Gabicce Mare שבצפון איטליה. בכנס השתתפו כ- 70 דוקטורנטים ודוקטורנטיות מכל רחבי אירופה וכ- 30 מרצים מהתחום. הכנס מהווה מסורת ארוכת שנים של הקהילה. מתוכנית הדוקטורט בחינוך: טכנולוגיות במערכות למידה השתתפו בכנס דורון אברמוב, נורית דובז'ינסקי, אסתי שוורץ ויעל צור בחסות האוניברסיטה הפתוחה, רשות המחקר, והמרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה.
ימי הלימוד בכנס נפתחו ונסגרו בהרצאות של חוקרים מובילים בתחום ומיד לאחר מכן התקיימו מגוון סדנאות בשלושה תחומים מרכזיים: TEL-Technology Enhanced Learning, כישורי מחקר וכישורי כתיבת מאמרים, כל אלו שולבו עם פעילויות חברתיות לחיזוק הקשרים בין החוקרים השונים מתוך מטרה ליצור קהילת מחקר שתפעל בשיתופי פעולה גם בהמשך.
הכנס אירח מספר הרצאות מאת חוקרים מובילים בתחום וביניהם:
"מערכות הדרכה חכמות ומידול תלמידים להתאמה אישית" מאת פרופ' אירנה אנג'ליקה חונטה, מאוניברסיטת דויסברג-אסן, בגרמניה, שבה הודגש הפוטנציאל של בינה מלאכותית בחינוך לשיפור תהליכי הלמידה וההוראה. פרופ' חונטה תארה את מחקרה המתמקד בפיתוח מערכות הדרכה לתלמידים אשר משתמשים בבינה מלאכותית לתמיכה ומתן פיגומי למידה מותאמים אישית לכל תלמיד.
"Can TEL Save the Planet?" מאת פרופ' סיימון באקינגהאם-שום, מהאוניברסיטה הטכנולוגית של סידני, אוסטרליה, התייחס לאתגרים הגלובליים שעומדים בפנינו והעלה את השאלה האם TEL יכולה לתרום להתמודדות עם משברים אקולוגיים, פוליטיים, פיננסיים ועוד.
בהרצאה "למידה מוטמעת באמצעות מציאות רבודה" פרופ' פרידולין ווילד, מהאוניברסיטה הפתוחה באנגליה, עסק בסקירת ההישגים של השנים אחרונות בחזית המחקר של למידה מוטמעת עם מציאות רבודה, תוך שיתוף תובנות מתקדמות בתחום האינטראקציה בין אדם למחשב, בינה מלאכותית ולמידה חווייתית. הוא הדגים זאת באמצעות מחקרים ממעבדת המציאות הרבודה במכון לטכנולוגיה חינוכית של האוניברסיטה הפתוחה בבריטניה ושותפותיה. בהמשך להרצאה ניתנה למשתתפים הזדמנות להכין אוואטרים עצמיים ולתכנת אותם עם תנועות מוכנות באמצעות האפליקציה שפותחה במעבדה.