במסלול המחקרי של לימודי תואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך, נדרשים הסטודנטים לבחור נושא לעבודת מחקר ולהגדיר שאלת מחקר אמפירית.

בתכנון העבודה, בביצועה ובכתיבתה, הסטודנטים מוכיחים את יכולתם לבצע מחקר אמפירי שבו שיטות המחקר והעקרונות התאורטיים והמעשיים שנלמדו בתוכנית באים לידי ביטוי.

עבודת מחקר בעלת ערך

הערך העיקרי של עבודת תזה הוא ביצוע מהלך מחקרי עצמאי תוך הנחייה ופיקוח. עבודת התזה מאפשרת השגת שליטה גבוהה בתחום ידע מסוים והתנסות בתהליכי מחקר. התזה עשויה גם להיות קרש קפיצה בקריירה, אם הנושא קשור לתחומים בהם הסטודנטים עובדים או אם הם מתכוונים להמשיך ללימודי דוקטורט.

בתכנון ובביצוע של מחקר התזה ובכתיבת העבודה, הסטודנטים נדרשים לחשיבה עצמאית ויצירתית, יכולת קבלת החלטות ופתרון בעיות וכושר כתיבה של חיבור מדעי לפי קריטריונים מקובלים.

לעיתים קרובות הסטודנטים, בסיוע מדריכי התזה, מפרסמים את ממצאי המחקר במאמר בכתב עת מדעי ו/או מציגים את מחקרם בכנסים מקצועיים.

 

הצצה לפרסומים האקדמיים של בוגרי המסלול המחקרי

פתח הכל

מסלול מחקרי בחינוך

הגשת מועמדות למסלול עם תזה נעשית רק לאחר השלמת שישה קורסים ועבודה סמינריונית אמפירית, בממוצע 90 ומעלה.

במסלול זה נלמדים 10 קורסים ויש להגיש עבודת תזה. רק לאחר סיום שישה קורסים ובהם הקורסים מחקר כמותי בחינוך (14009) ותאוריות למידה והוראה (14003), ולאחר כתיבת עבודה סמינריונית אמפירית, יוכלו הסטודנטים המצטיינים (‏‏עם ממוצע 90 ומעלה‎ בקורסים אלה‎ וציון 90 ומעלה בקורס "מחקר כמותי בחינוך" ובעבודה הסמינריונית)‏ להגיש מועמדות למסלול לימודים עם תזה.

על המועמדים לבחור נושא לתזה ולקבל את הסכמת אחד מחברי הסגל המורשים להנחות עבודת תזה, לשמש כמנחה. הוועדה המחלקתית לתואר שני תדון לגופו של עניין בכל בקשה ובקשה, ותודיע על אישור או דחייה של הבקשה תוך חודשיים מיום הגשתה. אין להתחיל לעבוד על גיבוש או כתיבת תזה ללא מדריך.

 

הכירו את המנחים

המנחה נועד להציע הדרכה בנושאים תיאורטיים ומתודולוגיים ולספק עידוד ותמיכה, אולם חשוב להדגיש כי האחריות לביצוע ולקידום המחקר היא של הסטודנטים. קשר קבוע עם המנחה הוא חשוב, ומומלץ לקיים שיחה או מפגש על בסיס חודשי. בתקופות מסוימות, בעיקר סביב כתיבת ההצעה וניתוח הנתונים, הקשר עם המנחה יהיה תדיר יותר.

פרופ' רונית בוגלר

עוסקת במחקר בתחומים של מנהיגות ארגונית, בתי-ספר בניהול עצמי, העצמת מורים, התנהגות אזרחית ארגונית (OCB).

אתר אישי

פרופ' יצחק ברקוביץ

עוסק במחקר בתחומים של מנהיגות חינוכית, היבטי רגש, מוטיבציה וזהות בניהול ארגוני חינוך, אתיקה וניהול בחינוך, צדק חברתי וניהול בחינוך, מדיניות ורפורמות בחינוך.

אתר אישי

ד"ר איילת בכר

עוסקת במחקר בתחומים של פיתוח מומחיות מקצועית, חינוך פרופסיונלי, הכשרת מורים, פרופסיונליזם במערכות חינוך, תכנון לימודים בהשכלה הגבוהה ושוויון חברתי בהוראה מקוונת. 

אתר אישי