לימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית
שימו לב, חל שינוי בתנאי הסף לקבלת התעודה במדידה והערכה. הקורס מדידה בחינוך (14021) הוחלף בקורס מחקר איכותני בחינוך (14031). לפרטים נוספים ניתן לפנות לד"ר דורית סגל doritse@openu.ac.il
התכנית ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית מיועדת לבעלי תואר ראשון או שני אשר סיימו לימודיהם בכל תחום במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל. התכנית מקנה את הכישורים הנדרשים לרכז הערכה בית ספרית והיא מורכבת מקורסים תאורטיים ויישומיים.
תפקיד רכז/ת הערכה בית ספרית הוא תפקיד המיועד למורים ולמורות ומקנה גמול תפקיד. משרד החינוך והרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) מעוניינים שבכל בית ספר ימונה/תמונה רכז/ת הערכה. התפקיד כולל הטמעה של תרבות הערכה בית ספרית וסיוע בקבלת החלטות פדגוגיות וארגוניות שמבוססות על נתונים. המשמעות של תרבות הערכה בית ספרית היא שקהילת בית הספר היא קהילה לומדת, התופסת את ההערכה כמרכיב מרכזי בתהליכי הוראה, למידה, והערכה (הל"ה). קהילת בית הספר עושה שימוש בכלי הערכה שונים באמצעות מנגנונים התומכים בנורמות ובערכים בית ספריים, כחלק אינטגרלי מעבודתה ומלמידתה, בשיתוף בעלי תפקידים אחרים בצוות בית הספר ובכפיפות למנהל או למנהלת בית הספר.
דרישות הסף
דרישות הסף שנקבעו לתפקיד רכז/ת הערכה בית ספרית על ידי ראמ"ה הן: ותק של שלוש שנות הוראה, איש/אשת צוות מן המניין, היקף משרה של לפחות 80% בבית הספר, ידע והבנה פדגוגית, קרי - הכרת מערך הבחינות החיצוניות והפנימיות, הכרת הנהלים, הסטנדרטים ודרישות תכנית הלימודים (הרלוונטיות למוסד), יושרה ואמינות מקצועית בתחום. ר' חוזר מנכ"ל כאן.
נדגיש כי אלו דרישות הסף למילוי התפקיד, אולם לימודים בתכנית יתאפשרו לבעלי תואר ראשון שממוצע הציונים שלהם גבוה מ-80 או לבעלי תואר שני.
התכנית ללימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית באוניברסיטה הפתוחה מבוססת על ידע קודם של שני הקורסים מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (30111) ומבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (30112). מועמדים ומועמדות שלא למדו קורסי סטטיסטיקה בתואר הראשון המקבילים לקורסים אלו, יידרשו ללמוד את שני הקורסים. [603] מומלץ ללמוד את שני קורסי הסטטיסטיקה ברצף, במהלך שני סמסטרים.
הגשת מועמדות
הגשת המועמדות ללימודי תעודה נעשית בצורה מקוונת. את טופס המועמדות ניתן להגיש באופן שוטף במהלך כל השנה (למרות שהרישום לקורסים מתקיים במועדים מסויימים בלבד).
הגשת המועמדות צריכה להיות מלווה במסמכים רשמיים על לימודים קודמים. את המסמכים יש לשלוח בדואר למרכז להישגים לימודיים בקריית האו"פ ברעננה או להגיש, בתיאום מראש, באחד ממרכזי הלימוד של האו"פ.
המסמכים הנדרשים הם תעודת גמר של התואר הראשון והשני (או אישור זכאות) כולל גיליונות הציונים (מסמך מקורי או עותק מאושר).
אפשר לצרף צילומי תעודות ומסמכים באחד מן התנאים הבאים:
לצילומים יצורף אישור נוטריוני.
הצילומים אושרו (לאחר הצגת המקור) במרכז ההישגים הלימודיים בקריית האו"פ ברעננה.
הצילומים אושרו (לאחר הצגת המקור) על-ידי רכזי ורכזות הרשמה במרכזי הלימוד ברחבי הארץ.
(מידע על המקומות בהם פועלים רכזים ורכזות אפשר למצוא כאן)
סטודנטים וסטודנטיות או בוגרים ובוגרות של האו"פ יכולים להגיש מועמדות מקוונת, ללא צורך בהגשת מסמכים נוספים.
הגשת המועמדות כרוכה בתשלום. הסכום לתשלום מפורט בפרק ההרשמה (טבלה 3: תשלומים אחרים) באתר האו"פ. דמי הגשת המועמדות אינם מוחזרים בכל מקרה.
החלטת ועדת הקבלה תקפה לשנתיים בכפוף לתכנית הלימודים הנהוגה בסמסטר ההרשמה לתכנית.
לקבלת ייעוץ ומידע נוסף אפשר לפנות לד"ר דורית סגל:
בדוא"ל: doritse@openu.ac.il או בטלפון: 09-7782077.
הקורסים בתכנית לימודי תעודה במדידה והערכה בית ספרית
קורס
רמה
נקודות זכות
נ''ז
אופי הלימודים
כנהוג באוניברסיטה הפתוחה הסטודנטים והסטודנטיות מקבלים את כל חומרי הלימוד לפני תחילת הסמסטר. חומרי הלימוד הם בדרך כלל ספרים, מדריכי למידה ומקראות.
רוב הקורסים נפתחים בכל סמסטר, ורובם מקוונים.
כיוון שכל חומר הלימוד נשלח לסטודנטים ולסטודנטיות וחומר הלימוד מיועד ללמידה עצמית, אין חובה להשתתף במפגשים (אם כי ייתכן מפגש חובה אחד בכל קורס). עם זאת, מרבית הסטודנטים והסטודנטיות מעדיפים לבוא למפגשים והם מרגישים שהמפגש מועיל להם. בנוסף, לכל קורס יש אתר המהווה חלק בלתי נפרד מרכיבי ההוראה והלמידה.
משך הלימודים:
לפחות שנה וחצי (לא כולל לימודי ההשלמה).
זכאות לתעודה:
סטודנטים וסטודנטיות יהיו זכאים וזכאיות לתעודה לאחר שיתקיימו שני התנאים הבאים:
התכנית גובשה בתיאום עם ראמ"ה, והיא נועדה לענות רק על דרישת ההכשרה האקדמית לתפקיד רכז/ת הערכה בית ספרית.
הערות
603
ניתן להתחיל את לימודי התעודה רק לאחר השלמה מוצלחת של הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (30111). מומלץ ללמוד את שני קורסי הסטטיסטיקה ברצף.
604
הקורס נקרא בגרסתו הקודמת שיטות מחקר בחינוך.
4333
או הקורס- מדידה בחינוך: מושגי יסוד (14021), אם נלמד עד סמסטר 2025ב (כולל).
1551
שם הקורס השתנה. השם הקורס מופיע בהערת רגל בתיאור הקורס.