ידיעון תשפ"ב (ארכיון)

סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2022 ראו את התכנית כאן

בוגר B.A. במתמטיקה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

יש לצבור לפחות 139 נ"ז (‏133 נ"ז בלימודי קורסים ועוד 6 נ"ז בכתיבת עבודה סמינריונית‎)‏ ולעמוד בדרישות הבאות:

לימודי תשתית: חובה – 18 נ"ז

רמה

נ"ז

הסתברות ומבוא לסטטיסטיקה למדעי המחשב(‏20425‎)‏ או

ר

5

תורת ההסתברות (‏20416‎)‏ (‏1‎)‏

ר

5

הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏ או

ר

4

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4

קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה (‏10172‎)‏ (‏2‎)‏

פ

6

או

קריאה וכתיבה אקדמית למדעי הרוח והחברה, עם גישור מערבית לעברית (‏10173‎)‏

פ

6

(‏1‎)‏

סטודנטים שיבחרו ללמוד את הקורס 20416, יצטרכו להשלים בעצמם חומר בסטטיסטיקה תיאורית מתוך ספרי אחד הקורסים מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות למדעים (‏‏30203‎‎)‏‏ או מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏‏30111‎‎)‏‏, כהכנה ללימוד קורסי הסטטיסטיקה האחרים הכלולים בתכנית.

(‏2‎)‏

קורס חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2022 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2022 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם במסגרת לימודי הבחירה. מי שלא יילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת לימודי התשתית 12 נ"ז במקום 18 נ"ז,  ובמסגרת הבחירה בחינוך 24 נ"ז במקום 18 נ"ז.

דרישות ייחודיות לתואר במתמטיקה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך יש ללמוד את אחד משני הקורסים: הסתברות ומבוא לסטטיסטיקה למדעי המחשב (‏‏20425‎‎)‏ או תורת ההסתברות (‏20416‎)‏ במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א ‏(‏30111‎)‏. לימוד אחד משני קורסים אלה עונה על דרישת סעיף ‏iii‎‎)‏‏‎)‏ של החוג במתמטיקה. סטודנטים שהחלו את לימודיהם לפני א2022 יכולים לבחור את הקורס מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות למדעים (‏30203‎)‏ במקום אחד משני קורסי ההסתברות (‏20416, 20425‎)‏. היקף הדרישות של החוג במתמטיקה בצירוף זה פוחת אפוא ב-3-5 נ"ז.

מי שילמדו במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך את הקורס הסקה סטטיסטית ‏(‏30204‎‎)‏‏, יצטרכו לבחור קורס אחר במתמטיקה כדי לעמוד בדרישת סעיף v‎‎)‏‏(‏‏ של החוג במתמטיקה. למתעניינים בהוראה, מומלץ לבחור כקורס נוסף במתמטיקה בסעיף (‏v‎‎)‏‏ בחוג במתמטיקה, את הקורס אשנב למתמטיקה (‏‏04101, 6 נ"ז‎)‏ ברמת פתיחה‎‏, העשוי להתאים בתחילת המסלול, או את הקורס תורת המספרים האלמנטרית (‏‏20413, 4 נ"ז‎)‏‏.

דרישות החוג במתמטיקה

יש לצבור לפחות 78 נ"ז ובהן לפחות 19 נ"ז מתקדמות במתמטיקה

לימודי מתמטיקה: לפחות 74 נ"ז

(‏i‎)‏ הקורסים – 50 נ"ז:

רמה

נ"ז

חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20474‎)‏

ר

7

חשבון אינפיניטסימלי 2 (‏20475‎)‏

ר

7

חשבון אינפיניטסימלי 3 (‏20224‎)‏

ר5+מ2

7

אלגברה לינארית 1 (‏20109‎)‏

ר

7

אלגברה לינארית 2 (‏20229‎)‏

ר

5

משוואות דיפרנציאליות רגילות 1 (‏20280‎)‏

ר

4

פונקציות מרוכבות (‏20243‎)‏

ר3+מ3

6

מבנים אלגבריים (‏20230‎)‏

ר4+מ3

7

(‏ii‎)‏ אחד מהקורסים – 4 נ"ז:

מתמטיקה בדידה: תורת הקבוצות, קומבינטוריקה ותורת הגרפים (‏20476‎)‏

ר

4

תורת הקבוצות (‏20281‎)‏

ר

4

(‏iii‎)‏ אחד מהקורסים – 5 נ"ז 1:

הסתברות ומבוא לסטטיסטיקה למדעי המחשב (‏20425‎)‏

ר

5

תורת ההסתברות (‏20416‎)‏

ר

5

(‏iv‎)‏ קורסים מתקדמים – לפחות 8 נ"ז:

טופולוגיה קבוצתית (‏20521‎)‏

מ

4

מבוא לאנליזה פונקציונלית (‏20525‎)‏

מ

4

תורת המידה (‏20324‎)‏

מ

6

משוואות דיפרנציאליות חלקיות (‏20394‎)‏

מ

4

אנליזה נומרית 2 (‏20900‎)‏ 2

מ

4

משוואות דיפרנציאליות רגילות 2 (‏20599‎)‏

מ

4

לוגיקה מתמטית (‏20327‎)‏

מ

6

הרחבת שדות ותורת גלואה (‏20511‎)‏

מ

4

(‏v‎)‏ קורס נוסף במתמטיקה3 – לפחות 4 נ"ז:

מומלץ לבחור קורס מתקדם נוסף מבין הקורסים בסעיף (‏iv‎)‏, ומותר גם קורס מהרשימה הבאה, הכוללת את יתר קורסי המתמטיקה הרלוונטיים לתכנית.

אשנב למתמטיקה (‏04101‎)‏ 4

פ

6

הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏

ר

4

תורת המספרים האלמנטרית (‏20413‎)‏

ר

4

תורת הקודים (‏20296‎)‏

ר

4

אנליזה נומרית 1 (‏20462‎)‏ 2

ר

4

תורת הגרפים (‏20295‎)‏

ר22

4

תולדות המתמטיקה: מיוון העתיקה ועד זמנו של אוילר (‏20472‎)‏

ר

4

לוגיקה למדעי המחשב (‏20466‎)‏

ר

4

תורת המשחקים (‏20216‎)‏

ר22

4

(‏vi‎)‏ דרישות סמינריוניות – 3 נ"ז

סמינר אחד במתמטיקה

מס

3

לימודי מדעי המחשב: 6-4 נ"ז

אחד מהקורסים5:

מבוא למדעי המחשב ושפת Java (‏20441‎)‏ 6

ר

6

יסודות התכנות בשפת Java (‏20478‎)‏ 7

ר

4


1

יש חפיפת תוכן חלקית בין הקורסים בסעיף זה.

2

הקורס אנליזה נומרית 1 (‏20462, 4 נ"ז‎)‏ שאינו חובה בתכנית הוא רקע דרוש ללימוד הקורס אנליזה נומרית 2 (‏20900‎)‏ – אפשר ללמוד אותו כקורס בחירה, בסעיף (‏v‎)‏.

3

זכרו שחפיפות תוכן בין קורסים שונים (‏מאותו חוג או מחוגים שונים‎)‏ עלולות לצמצם את סך הנקודות שהם מקנים במשותף. כאשר יש חפיפה בין קורס לקורסים אחרים, הדבר מצוין בתיאורו בקטלוג הקורסים.

4

הקורס אשנב למתמטיקה (‏04101‎)‏ מיועד למתחילים.

5

בכפוף להיתר של הוועדה לאישור תכניות לימודים, מותר ללמוד קורס אחר במדעי המחשב.

6

או שני הקורסים מבוא למדעי המחשב ושפת Java א (‏20453, 3 נ"ז‎)‏ ומבוא למדעי המחשב ושפת Java ב (‏20454, 3 נ"ז‎)‏.

7

הקורס יסודות התכנות בשפת Java (‏‏20478‎‎)‏‏ אינו מספיק כרקע למי שמתכוון ללמוד בעתיד קורסי המשך במדעי המחשב.

דרישות החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

יש לצבור לפחות 48 נ"ז ומתוכן לפחות 12 נ"ז מתקדמות ו- 6 נ"ז על כתיבת עבודה סמינריונית

לימודי חינוך: 1

חובה – 24 נ"ז

רמה

נ"ז

תכנון, לימודים, הוראה והערכה (‏10106‎)‏

ר

6

סוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏ #

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ 2

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏

בחירה – 18 נ"ז3,1

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

שונות בחינוך (‏10807‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏10698‎)‏ 4

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות – 6 נ"ז עס

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

בשילוב עם החוג בפסיכולוגיה:

היקף לימודי החוג בחינוך הנדרש הוא 54 נ"ז (‏ולא 48 נ"ז‎)‏

היקף לימודי הבחירה בחינוך הוא 30 נ"ז (‏ולא 18 נ"ז‎)‏

בשילוב עם החוג בניהול:

היקף לימודי החוג בחינוך הנדרש הוא 54 נ"ז (‏ולא 48 נ"ז‎)‏. היקף לימוד הבחירה הוא 24 נ"ז (‏ולא 18‎)‏.

2

במסגרת הלימודים לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ בתכנית הלימודים שלהם על פי יתר דרישות התכנית. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.

3

סטודנטים הלומדים לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ חייבים ללמוד במסגרת הבחירה את הקורסים המתקדמים הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

4

במסגרת הלימודים לתואר בניהול ובחינוך (‏‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎‎)‏‏ אין ללמוד את הקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏‏10698‎‎)‏‏. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2022 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2022 רשאים לכלול את הקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏‏10698‎‎)‏‏ בתכנית הלימודים שלהם, במסגרת קורסי הבחירה, על פי יתר דרישות התכנית.

#

שם הקורס השתנה. השם הקודם מופיע בהערת רגל בתיאור הקורס

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים