ידיעון תש"פ (ארכיון)

בוגר (‏B.A.‎)‏ במתמטיקה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ (‏לפחות 122 נ"ז‎)‏

לימודי תשתית: חובה – 10 נ"ז

רמה

נ"ז

מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות למדעים (‏30203‎)‏

ר

3

הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏ או

ר

4

מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב (‏30112‎)‏

ר

3

שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו (‏10285‎)‏

ר

4

דרישות ייחודיות לתואר במתמטיקה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך יש ללמוד את הקורס מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות לתלמידי מדעים (‏30203‎)‏ במקום הקורס מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א (‏30111‎)‏. לימוד קורס זה עונה על דרישת סעיף (‏iii‎)‏ של החוג במתמטיקה. היקף הדרישות של החוג במתמטיקה בצירוף זה פוחת אפוא ב-3 נ"ז.

מי שילמדו במסגרת לימודי התשתית של החוג בחינוך את הקורס הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏, יצטרכו לבחור קורס אחר במתמטיקה כדי לעמוד בדרישת סעיף (‏v‎)‏ של החוג במתמטיקה. למתעניינים בהוראה, מומלץ לבחור כקורס נוסף במתמטיקה בסעיף (‏v‎)‏ בחוג במתמטיקה, את הקורס אשנב למתמטיקה (‏04101, 6 נ"ז ברמת פתיחה‎)‏, העשוי להתאים בתחילת המסלול, או את הקורס תורת המספרים האלמנטרית (‏20413, 4 נ"ז‎)‏.

דרישות החוג במתמטיקה

לימודי מתמטיקה:

לפחות 68 נ"ז3,2,1 ובהן לפחות 16 נ"ז מתקדמות במתמטיקה3

לימודי מתמטיקה: לפחות 64 נ"ז3,2,1

(‏i‎)‏ הקורסים – 45 נ"ז:

רמה

נ"ז

חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20474‎)‏ 4

ר

6

חשבון אינפיניטסימלי 2 (‏20475‎)‏ 4

ר

6

חשבון אינפיניטסימלי 3 (‏20224‎)‏ 5

ר5+מ2

7

אלגברה לינארית 1 (‏20109‎)‏

ר

6

אלגברה לינארית 2 (‏20229‎)‏

ר

4

משוואות דיפרנציאליות רגילות 1 (‏20280‎)‏

ר

4

פונקציות מרוכבות (‏20243‎)‏

ר3+מ3

6

מבנים אלגבריים (‏20230‎)‏

ר3+מ3

6

(‏ii‎)‏ אחד מהקורסים – 4 נ"ז:

מתמטיקה בדידה: תורת הקבוצות, קומבינטוריקה ותורת הגרפים (‏20476‎)‏

ר

4

תורת הקבוצות (‏20281‎)‏

ר

4

(‏iii‎)‏ אחד מהקורסים – 6-3 נ"ז:6

מבוא לסטטיסטיקה ולהסתברות לתלמידי מדעים (‏30203‎)‏

ר

3

הסתברות לתלמידי מדעי המחשב (‏20425‎)‏

ר

4

תורת ההסתברות (‏20416‎)‏

ר

6

(‏iv‎)‏ קורסים מתקדמים – לפחות 8 נ"ז:3

טופולוגיה קבוצתית (‏20521‎)‏ 7

מ

4

מבוא לאנליזה פונקציונלית (‏20525‎)‏ 7

מ

4

תורת המידה (‏20324‎)‏

מ

6

משוואות דיפרנציאליות חלקיות (‏20394‎)‏ 7

מ

4

אנליזה נומרית 2 (‏20900‎)‏ 8

מ

4

משוואות דיפרנציאליות רגילות 2 (‏20599‎)‏

מ

4

לוגיקה מתמטית (‏20327‎)‏

מ

6

הרחבת שדות ותורת גלואה (‏20511‎)‏

מ

4

(‏v‎)‏ קורס נוסף במתמטיקה9– לפחות 4 נ"ז: 10,1

מומלץ לבחור קורס מתקדם נוסף מבין הקורסים בסעיף (‏iv‎)‏, ומותר גם קורס מהרשימה הבאה, הכוללת את יתר קורסי המתמטיקה הרלוונטיים לתכנית.

אשנב למתמטיקה (‏04101‎)‏ 11

פ

6

הסקה סטטיסטית (‏30204‎)‏

ר

4

תורת המספרים האלמנטרית (‏20413‎)‏

ר

4

תורת הקודים (‏20296‎)‏ 1

ר

4

אנליזה נומרית 1 (‏20462‎)‏ 8

ר

4

תורת הגרפים (‏20295‎)‏

ר22

4

תולדות המתמטיקה: מיוון העתיקה ועד זמנו של אוילר (‏20472‎)‏

ר

4

לוגיקה למדעי המחשב (‏20466‎)‏

ר

4

תורת המשחקים (‏20216‎)‏

ר22

4

(‏vi‎)‏ דרישות סמינריוניות – 3-0 נ"ז12

סמינר אחד במתמטיקה

מס

3-0

לימודי מדעי המחשב: 6-4 נ"ז

אחד מהקורסים:13

מבוא למדעי המחשב ושפת Java (‏20441‎)‏ 14

ר

6

יסודות התכנות בשפת Java (‏20478‎)‏ 15

ר

4


1

החל מסמסטר ג2016 הקורס תורת הקודים (‏20296‎)‏ נלמד בגרסה מעודכנת ומקנה 4 נ"ז ברמה רגילה. מי שלמדו את הקורס בגרסתו הקודמת שהקנתה 3 נ"ז, יצברו 1 נ"ז פחות בסעיף (‏v‎)‏, בלימודי המתמטיקה ובתכנית כולה.

2

מי שלמדו את צמד הקורסים חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20106‎)‏ + חשבון אינפיניטסימלי 2 (‏20212, 4 נ"ז‎)‏, שאינם מוצעים עוד, יצברו בסעיף (‏i‎)‏, בלימודי המתמטיקה ובתכנית כולה 2 נ"ז פחות.

3

החל מסמסטר א2019 הופחתו נקודות הזכות בשלושה קורסים מתקדמים בסעיף (‏iv‎)‏ מ-6 נ"ז ל-4 נ"ז. סטודנטים שהחלו לימודיהם בתכנית זו לפני סמסטר א2019 יוכלו להסתפק בלפחות 6 נ"ז בסעיף (‏iv‎)‏ במקום 8 נ"ז – ויותר להם לצבור 2 נ"ז פחות בלימודי מתמטיקה ובתכנית כולה. כמו כן, סטודנטים אלה יוכלו לצבור פחות 2 נ"ז מתקדמות במתמטיקה.

4

חובה ללמוד את צמד הקורסים חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20474‎)‏ + חשבון אינפיניטסימלי 2 (‏20475‎)‏ או את צמד הקורסים חשבון אינפיניטסימלי 1 (‏20106‎)‏ + חשבון אינפיניטסימלי 2 (‏20212‎)‏, שאינם מוצעים עוד. צירופים אחרים מבין קורסים אלה (‏20212+20474 או 20475+20106‎)‏ אינם אפשריים.

5

לפני סמסטר ב2020 הקנה הקורס 6 נ"ז (‏ברמה רגילה‎)‏. מי שלמדו את הקורס לפני סמסטר זה, יצברו 1 נ"ז פחות בסעיף (‏i‎)‏, ו2 נ"ז מתקדמות פחות בתכנית כולה.

6

יש חפיפת תוכן חלקית בין הקורסים בסעיף זה.

7

לפני מסמסטר א2019 הקנה הקורס 6 נ"ז (‏ברמה מתקדמת‎)‏.

8

הקורס אנליזה נומרית 1 (‏20462, 4 נ"ז‎)‏ שאינו חובה בתכנית הוא רקע דרוש ללימוד הקורס אנליזה נומרית 2 (‏20900‎)‏ – אפשר ללמוד אותו כקורס בחירה, בסעיף (‏v‎)‏.

9

זכרו שחפיפות תוכן בין קורסים שונים (‏מאותו חוג או מחוגים שונים‎)‏ עלולות לצמצם את סך הנקודות שהם מקנים במשותף. כאשר יש חפיפה בין קורס לקורסים אחרים, הדבר מצוין בתיאורו בקטלוג הקורסים.

10

עד סמסטר ג2018 (‏כולל‎)‏ נכלל הקורס מודלים דטרמיניסטיים בחקר ביצועים (‏20297, 6 נ"ז‎)‏ ברשימה שבסעיף ב(‏v‎)‏. החל מסמסטר ב2019 הוצא הקורס מרשימה זו והוא לא יקנה עוד נקודות זכות במתמטיקה.

11

הקורס אשנב למתמטיקה (‏04101‎)‏ מיועד למתחילים.

12

מותר סמינר המקנה 3 נ"ז או סמינר מצומצם ללא ניקוד הנסמך על אחד הקורסים המקנים נ"ז מתקדמות במתמטיקה. החל מסמסטר א2021 תבוטל האפשרות לכלול סמינר ללא ניקוד בתכנית. ראו פירוט בתיאורי הקורסים הרלוונטיים.

13

בכפוף להיתר של הוועדה לאישור תכניות לימודים, מותר ללמוד קורס אחר במדעי המחשב.

14

או שני הקורסים מבוא למדעי המחשב ושפת Java א (‏20453, 3 נ"ז‎)‏ ומבוא למדעי המחשב ושפת Java ב (‏20454, 3 נ"ז‎)‏.

15

הקורס יסודות התכנות בשפת Java (‏20478‎)‏ אינו מספיק כרקע למי שמתכוון ללמוד בעתיד קורסי המשך במדעי המחשב.

דרישות החוג בחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏

לימודי חינוך: 48 נ"ז

חובה – 24 נ"ז1

רמה

נ"ז

תכנון, לימודים, הוראה והערכה (‏10106‎)‏

ר

6

פרקים בסוציולוגיה של החינוך (‏10485‎)‏

ר

6

פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ 2

ר

6

פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ 1

ר

6

השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך (‏91412‎)‏ 3

בחירה – 24 נ"ז6,5,4,1

בבחירה יש לכלול לפחות 12 נ"ז מתקדמות.

שונות בחינוך (‏10807‎)‏

ר

6

קריאה: תאוריה ומעשה (‏10123‎)‏

ר

6

סוגיות בחינוך מיוחד (‏10139‎)‏

ר

6

מחוננות וכישרונות מיוחדים (‏10711‎)‏

ר

6

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער (‏10698‎)‏

ר

6

הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏

מ

6

פעילות גומלין בכיתה (‏10328‎)‏

מ

6

הוראה: מקצוע, אומנות, אמנות? (‏10363‎)‏

מ

6

מנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏

מ

6

ליקויי למידה (‏10527‎)‏

מ

6

מטפורה בחשיבה החינוכית (‏10568‎)‏

מ

6

הפרעת קשב והיפראקטיביות (‏10563‎)‏

מ

6

דרישות סמינריוניות

עבודה סמינריונית אחת בחינוך.


1

הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ הוא חובה לסטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס בתכנית הלימודים שלהם או לוותר עליו. מי שלא ילמדו את הקורס יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובמסגרת הבחירה 6 נ"ז נוספות. הקורס אתגרים בניהול בית ספר (‏10635‎)‏, שאינו מוצע עוד, ייחשב בלימודי הבחירה למי שלמדו אותו לפני סמסטר א2016.

2

במסגרת הלימודים לתואר בפסיכולוגיה ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ אין ללמוד את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏. דרישה זו חלה על סטודנטים שהחלו לימודיהם מסמסטר א2012 ואילך. סטודנטים שהחלו לימודים לפני סמסטר א2012 רשאים לכלול את הקורס פסיכולוגיה בחינוך (‏10125‎)‏ בתכנית הלימודים שלהם על פי יתר דרישות התכנית. אם יבחרו לעשות כן, באפשרותם לוותר על הקורס פילוסופיה של החינוך (‏10765‎)‏ ובמקרה זה יידרשו לצבור במסגרת החובה בלימודי חינוך פחות 6 נ"ז, ובלימודי הבחירה 6 נ"ז נוספות.

3

סטודנטים בעלי תכנית לימודים מאושרת בתוקף שהקורס אינו נכלל בתכנית הלימודים שלהם, פטורים מקורס זה.

4

סטודנטים הלומדים לתואר בניהול ובחינוך (‏במגמת תכניות לימודים ושיטות הוראה‎)‏ חייבים ללמוד במסגרת הבחירה את הקורסים המתקדמים הכנסת שינויים למערכת החינוך (‏10318‎)‏ ומנהיגות ויישומיה בחינוך (‏10528‎)‏.

5

הקורס פילוסופיה של המדע (‏20202‎)‏ נכלל בעבר במסגרת לימודי הבחירה למי שלומדים חינוך בשילוב עם חוג אחר במדעים. קורס זה ייחשב בלימודי הבחירה רק למי שהחלו לימודיהם לפני סמסטר א2016, ולומדים בתכנית זו בשילוב עם חוג אחר במדעים.

6

מי שלמדו את הקורס הוראה יחידנית (‏10256‎)‏, שאינו מוצע עוד, הקורס ייחשב להם במסגרת קורסי הבחירה.

דרישות כלליות לתואר הדו-חוגי

עמידה בכל הדרישות כמפורט בסעיף דרישות לימודים כלליות לתואר ראשון:

  • צבירת נקודות זכות לתואר
  • עמידה בכל דרישות הלימודים של שני החוגים
  • הוכחת ידע באנגלית
  • הדרכה ביבליוגרפית בספרייה

לפני הרשמה לקורס בתכנית יש לוודא עמידה בכל תנאי הקבלה אליו. יש לעמוד בתנאי הקבלה גם כאשר הם כוללים קורסים שאינם ברשימות החובה או הבחירה שבתכנית.

הערה כללית לשילוב שני חוגים

בשילוב של שני חוגים לתואר דו-חוגי, אם קורס הוא חובה בשני החוגים, לימוד הקורס יענה על דרישת החובה לשני החוגים. אם קורס הוא קורס חובה באחד החוגים וקורס בחירה באחר, יש ללמוד אותו במסגרת החוג בו הוא חובה ולא בחוג האחר. אם קורס מופיע כקורס בחירה בשני החוגים, אפשר לבחור אותו רק באחד מהחוגים ולא בשניהם.

 

 

הודעה חשובה

החל משנת הלימודים תשפ"ב (סמסטר א2022) חל שינוי במבנה תכניות הלימודים לתואר בוגר באו"פ

לפרטים נוספים