מי רצח את מלך סקוטלנד?
עם מי בגדה מריה?
למה מוסקבה כל כך רחוקה? האם שש הנפשות תמצאנה מחבר?
כיצד הופך חומר סנסציוני, שכל טלנובלה ואופרת סבון היו מתגאות בו, לבסיס לעיון תאטרלי בשאלות פילוסופיות, פסיכולוגיות ופוליטיות?
מה יש לתאטרון לספר לנו על גבולות המוסר האנושי? על תשוקת האדם לידע? על יחסי משפחה, אהבה וזוגיות? על ה ב ניות מגדריות? על אלוהים? על טירוף ועל שפיות?
מה הם המרכיבים המייחדים את שפת התאטרון שבאמצעותה מומחזות שאלות אלו?
כיצד משמש התאטרון ככלי פוליטי ואף פסיכו-תרפויטי בעודו מעניק חוויה אסתטית רב-חושית ומהנה?
מהי "החוויה התאטרונית"?
הקורס החוויה התאטרונית: מבוא לדרמה ולתאטרון (10154) מציג ומנתח את המרכיבים ואת הגורמים העומדים בבסיס החוויה התאטרונית ומשפיעים עליה. הקורס מקנה מושגי יסוד מרכזיים להבנת שפת הדרמה והתאטרון באמצעות ניתוח ופרשנות של מבחר מחזות מופת. מחזות אלה מייצגים באופן כרונולוגי-היסטורי תקופות וזרמים שונים, שהם תחנות יסוד בתולדות הדרמה והתאטרון המערביים, החל בתקופה הקלאסית ועד ימינו.
למי מיועד הקורס?
♦ לכל שוחרי התרבות והאמנות הרוצים להרחיב את ידיעותיהם בתולדות התאטרון, האמנות והתרבות המערבית.
♦ לכל מי שאוהבים לצפות בסרטי טלוויזיה וקולנוע – הקורס מקנה כלים לצפייה במדיום אמנותי המושתת על שילוב של מרכיבים חזותיים, מילוליים ושמיעתיים.
♦ לסטודנטים לתולדות האמנות– הקורס כולל הפניות רבות לזרמים מרכזיים באמנות שחלחלו לתאטרון.
♦ לבוגרי הקורסים במוסיקה, בעיקר בנושא האופרה.
♦ לסטודנטים לסוציולוגיה – בשל התייחסותו למוסכמות חברתיות-תרבותיות ולהיבטים פוליטיים.
♦ לסטודנטים להיסטוריה – מאחר שהקורס מציג את תולדות התאטרון בהקשר היסטורי רחב, מהתקופה הקלסית עד ימינו.
♦ למורים לספרות ולדרמה, שיוכלו למצוא בספר הקורס ניתוחים של מחזות קלאסיים הנלמדים במערכת החינוך.
♦ למורים להיסטוריה ולסוציולוגיה, שיוכלו להסתייע בדוגמאות מן הקורס, הרלוונטיות לתחומם.
♦ לסטודנטים המתעניינים בהיבטים המעשיים של התאטרון (משחק, תפאורה, עיצוב, כתיבה וכיו"ב), שיוכלו להעשיר את התמחותם המעשית ולקבל כלים נוספים לניתוח הצגות תאטרון ומחזות תוך התחקות אחר דרך יצירתם.
לפרטים ולייעוץ: מרכזת ההוראה ד"ר דורית אשור doritas@openu.ac.il.