הרצאות

לימודים קלאסיים

לימודים קלאסיים

קורסים מצולמים והרצאות מכנסים

לימודי מקרא

לימודי מקרא

הרצאות מתוך ימי עיון

תקופת בית שני והנצרות המוקדמת

תקופת בית שני והנצרות המוקדמת

הרצאות מצולמות והרצאות מימי עיון

בסימן קריאה! ספרים, עיתונים וקהל הקוראים במזרח אירופה ובעולם החדש 180:00

בסימן קריאה! ספרים, עיתונים וקהל הקוראים במזרח אירופה ובעולם החדש

הרצאות מערב השקה לרגל צאתם של הספרים "נפלאות בעולם החדש: ספרים וקוראים ביידיש בארצות הברית 1940-1890" מאת חגית כהן, ו"על חומות הנייר: עיתון הלבנון והאורתודוקסיה", מאת רוני באר-מרקס

פרסומים

על חומות הנייר

על חומות הנייר: עיתון הלבנון והאורתודוקסיה מאת רוני באר-מרקס

על חומות הנייר: עיתון הלבנון והאורתודוקסיה משחזר את יחסי הגומלין בין החברה האורתודוקסית במזרח אירופה לבין העיתון שהיה לה לפֶה, ומספר את סיפורו של עיתון ששיקף את המציאות היהודית של תקופתו במהלך המחצית השניה של המאה ה-19,  אך גם פעל במרץ לשינוי פניה.

לדף הספר

Emirate, Egyptian, Ethiopian

Emirate, Egyptian, Ethiopian By Avishai Ben-Dror

הספר עוסק בתקופה הקולוניאלית בסוף המאה ה-19, במצרים, באתיופיה ובקרן אפריקה.

לדף הספר

הזמנה ליום עיון לכבוד צאת הספר

משל שלוש הטבעות ורעיון הסובלנות הדתית בימי הביניים ובראשית העת החדשה

משל שלוש הטבעות ורעיון הסובלנות הדתית בימי הביניים ובראשית העת החדשה

'משל שלוש הטבעות' מספר על אב המבטיח להוריש את טבעתו היחידה לכל אחד משלושת בניו האהובים. כדי לעמוד בהבטחתו יצר שני העתקים מושלמים של הטבעת, כך שאף הוא עצמו לא יכול היה להבחין בין המקורית למזויפות.

משל שלוש הטבעות ורעיון הסובלנות הדתית בימי הביניים ובראשית העת החדשה

הליטורגיה של ממלכת ירושלים הצלבנית

הליטורגיה של ממלכת ירושלים הצלבנית

הופיע כרך מיוחד של כתב העת Journal of Medieval History בנושא "הליטורגיה של ממלכת ירושלים הצלבנית"! עורכת שותפה פרופ' איריס שגריר

הליטורגיה של ממלכת ירושלים הצלבנית

חסידות - היסטוריה חדשה

חסידות - היסטוריה חדשה

חסידות – היסטוריה חדשה, ספר עב כרס על החסידות שכתב ד"ר גדי שגיב עם עוד 7 כותבים.
זו הספר המקיף הראשון שסוקר את תנועת החסידות שעיצבה את היהדות המודרנית. בספר יחודי זה סוקר את האינטלקטואלים, המסורת והיסטוריה חברתית ומציעה נקודת מבט על מנהיגי התנועה וחסידיה ומציג, שהחסידות היא לא נסיגה לימי הביניים אלא הגדרת זהות, והיא תוצר של המודרניות וחלופה רדיקלית לעולם החילוני.